خادم جمهور به روایت هنرمندان مشهدی + فیلم فعالیت‌های انتخابات ریاست‌جمهوری در صداوسیما با یک حکم آغاز شد مخاطب ۶ میلیونی سینما تا پایان اردیبهشت ماه ۱۴۰۳ محمدعلی باشه آهنگر: آن شب هولناک را تا صبح نخوابیدم ابراز همدردی بیش‌از ۲۵۰ سینماگر درپی شهادت آیت‌الله رئیسی و هیئت همراه بیانیه مجمع خبرنگاران و نویسندگان برای رئیس جمهور شهید «شهرام حقیقت‌دوست» پلیس شد تسلیت مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان‌رضوی برای شهادت رئیس‌جمهور واکنش ملیکا زارعی به خبر شهادت «آیت الله رئیسی» رئیس‌جمهور + عکس ویژه برنامه «شهید جمهور» درشبکه افق + زمان پخش استوری محمد معتمدی در پی شهادت آیت الله رئیسی + عکس سید جواد هاشمی: رئیسی پذیرای انتقادات بود داریوش ارجمند: رئیسی مرد عمل بود تسلیت هنرمندان مشهدی با خلق آثار هنری درباره شهدای خدمت تبیین آیت‌الله رئیسی از چرایی ورود به عرصه انتخابات در برنامه تلویزیونی «جهان آرا» + زمان پخش نصب المان سوگواری در جشنواره کن برای «آیت الله رئیسی» + عکس دعوت از هنرمندان برای روایت مقام شهدای خدمت داوود میرباقری: امید داشتیم رئیس‌جمهور یکی از بینندگان سلمان فارسی باشد تسلیت ابراهیم تاتلیس به مردم ایران «میلاد هارونی» اولین تک آهنگ ویژه شهادت آیت الله رئیسی را منتشر کرد | خادم الرضای مردم +صوت
سرخط خبرها

نگاهی به ویژه‌برنامه‌های صدا و سیما در عید غدیر که برای چندمین‌بار روی آنتن می‌رود

  • کد خبر: ۳۷۷۷۵
  • ۱۶ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۳:۲۷
نگاهی به ویژه‌برنامه‌های صدا و سیما در عید غدیر که برای چندمین‌بار روی آنتن می‌رود
نگاهی داریم به مهم‌ترین این برنامه‌ها که هم‌زمان با یکی از مهم‌ترین اعیاد شیعیان روی آنتن خواهند رفت. بازهم شاهد همان برنامه‌های تکراری خواهیم بود که بار‌ها و بار‌ها از این رسانه پخش شده است.
شکیبا افخمی راد | شهرآرانیوز- هرچند شبکه‌های صدا و سیما برنامه‌های مختلفی را به مناسبت «عید غدیرخم» در روز‌های پنجشنبه، جمعه و شنبه ۱۶ و ۱۷ و ۱۸ مرداد روی آنتن خواهند برد، اما بازهم شاهد همان برنامه‌های تکراری خواهیم بود که بار‌ها و بار‌ها از این رسانه پخش شده است. ناگفته نماند که در کیفیت خوب و محبوبیت تعدادی از این آثار شکی نیست، اما همواره جای خالی پخش تولیدات جدید سینمایی نیز در رسانه ملی محسوس است.

همچنین این آخر هفته مصادف با روز خبرنگار شده است از همین‌رو چند فیلم‌سینمایی با محوریت داستان یک خبرنگار روی آنتن خواهد رفت.

در ادامه این نوشتار نگاهی داریم به مهم‌ترین این برنامه‌ها که هم‌زمان با یکی از مهم‌ترین اعیاد شیعیان روی آنتن خواهند رفت.


پخش فیلم «غدیر معراجی دیگر»

شبکه یک سیما هم‌زمان با روز عید غدیر فیلمی را با همین محوریت روی آنتن می‌برد تا این فیلم تنها اثر داستانی باشد که مختص این روز از شبکه‌های سیما پخش می‌شود.

این فیلم داستانی «غدیر معراجی دیگر» نام دارد و قرار است شنبه ۱۸ مرداد ساعت ۹:۰۰ صبح از شبکه یک سیما پخش شود. «غدیر معراجی دیگر» به کارگردانی «مجید شفیع‌زاده» روایتی از غدیر خم را به تصویر می‌کشد. اثری که به همت سازمان بسیج مستضعفین و تهیه‌کنندگی خود شفیع‌زاده در قم تولید شده است.

در میان آثار سینمایی و داستانی که قرار است در روز‌های پیش‌رو روی آنتن شبکه‌های مختلف بروند قرار گرفتن یک اثر با محوریت غدیرخم نشان‌دهنده آن است که سینما و تلویزیون ایران چقدر دستش در این موضوع خالی است و نتوانسته آثاری اعم از پویانمایی و فیلم‌های داستانی را درباره این موضوع بسازد.


فیلم‌های کمدی روی آنتن

از مهم‌ترین فیلم‌های کمدی که متناسب با ایام عید و شادی برای پخش از شبکه‌های صدا و سیما آماده پخش شده‌اند می‌توان به فیلم «لیلی با من است» با بازی پرویز پرستویی و به کارگردانی کمال تبریزی اشاره کرد. این فیلم در دو قسمت از شبکه سه سیما پخش خواهد شد. قسمت اول ساعت روز پنجشنبه و قسمت دوم در همین ساعت در روز جمعه روی آنتن خواهد رفت. شبکه نمایش نیز فیلم‌های خارجی «احمق و احمق‌تر قسمت دو» و «جنجال بزرگ» و فیلم‌های ایرانی «آپارتمان شماره ۱۳» با حضور علیرضا خمسه به کارگردانی یدا... صمدی و «عروس فراری» با بازی الناز شاکردوست و امین حیایی به کارگردانی بهرام کاظمی که همگی در ژانر کمدی هستند برای پخش در این ایام در نظر گرفته شده است.

فیلم سینمایی «عینک دودی» به کارگردانی محمدحسین لطیفی که از حضور ایرج طهماسب و فاطمه معتمدآریا بهره گرفته است نیز شنبه ۱۸ مرداد ساعت ۱۳:۳۰ از شبکه پنج پخش خواهد شد. این فیلم روایتگر ماجرای طلاق یک زوج است که با اتفاقات عجیبی همراه می‌شود.

«ساده لوح» به کارگردانی مهدی فخیم‌زاده دیگر فیلم کمدی است که در این ایام روی آنتن خواهد رفت. این فیلم که در سال ۱۳۷۰ ساخته شده جمعه ۱۷ مرداد از شبکه افق پخش می‌شود.


روز خبرنگار در قاب تلویزیون

همان‌طور که گفتیم ۱۷ مرداد مصادف با روز خبرنگار است از همین‌رو برخی شبکه‌های صدا و سیما فیلم‌هایی با همین محوریت را روی آنتن خواهند برد. برهمین اساس فیلم تلویزیونی «رادیو آبادان» به کارگردانی حمیدرضا هنری ساعت ۱۳:۳۰ جمعه ۱۷ مرداد از شبکه شما پخش می‌شود. این فیلم گوشه‌ای از زندگی شهید غلامرضا رهبر که در ایام جنگ به حرفه خبرنگاری مشغول و کارمند رادیو آبادان بوده را به تصویر می‌کشد. مرحوم محمد مطیع بازیگر مشهدی در کنار پیام دهکردی در این فیلم هنرنمایی کرده‌اند. فیلم سینمایی «خانه خلوت» که از بهترین آثار مهدی صباغ‌زاده سینماگر مشهدی محسوب می‌شود نیز ۱۶ مرداد روی آنتن شبکه چهار سیما می‌رود. در خلاصه داستان فیلم آمده است: «امیرجلال‌الدین مردی میان‌سال است که در گذشته پاورقی‌نویس مطبوعات بوده، او این روز‌ها هر چه می‌نویسد از طرف مطبوعات رد می‌شود. چون آن‌ها اعتقاد دارند داستان‌های او دیگر جذاب نیست.».

زنده‌یاد عزت ا... انتظامی، زنده‌یاد نیکو خردمند و فاطمه گودرزی در این فیلم سینمایی نقش‌آفرینی کرده‌اند. فیلم سینمایی «گزارشگر ویژه» به کارگردانی ریکی جرویس نیز جمعه ساعت ۱۴:۳۰ از شبکه سه سیما پخش می‌شود. در این فیلم دو خبرنگار یک شبکه رادیویی قرار است در یک سفر کاری به کشور اکوادور بروند که در آن کشور جنگ و آشوب و شورش مسلحانه شده است.

در این بین ماجرا‌هایی برای آن‌ها پیش می‌آید که داستان فیلم را شکل می‌دهد. دیگر فیلمی که با محوریت روزخبرنگار روی آنتن می‌رود «حباب» نام دارد. این اثر به کارگردانی «کریم سربخش»، جمعه ساعت ۱۶:۰۰ از شبکه یک پخش خواهد شد.
«حباب» روایتگر داستان بهروز افروز، خبرنگار یک روزنامه است که با قاچاق دارو‌های نیروزای غیراستاندارد به کشور، روبه‌رو می‌شود.
قابی خالی از آثار جدید سینمایی
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->