مدیرعامل ابرآروان: دلیل اختلال و کندی اخیر اینترنت ایران حملات سایبری و ناتوانی زیرساخت است تریلر جدید بازی The Rogue Prince of Persia + زمان عرضه OpenAI قابلیت‌های صوتی و تصویری جدید ChatGPT را معرفی کرد نسخه دسکتاپ ChatGPT رونمایی شد GPT-4o، مدل جدید هوش مصنوعی OpenAI، معرفی شد محققان می‌گویند هوش مصنوعی یاد گرفته‌ چطور انسان‌ها را فریب دهد چرا هنگام شفق قطبی در آسمان رنگ‌های مختلف می‌بینیم؟ بالاخره آپدیت One UI ۶.۱ برای گلکسی A۵۴ منتشر شد بازی پابجی در گوشی‌های پرچمدار سامسونگ با نرخ ۱۲۰ فریم اجرا می‌شوند طرح عربستان برای ساخت طولانی‌ترین استخر معلق جهان در پروژه نئوم! + عکس اولین دریافت‌کننده کلیه خوک در جهان، بعد از دو ماه درگذشت ویدئو | سقوط در سیاه‌چاله چگونه خواهد بود؟ قوی‌ترین طوفان خورشیدی دو دهه اخیر در در برخی کشورها باعث شفق قطبی شد طوفان خورشیدی بر ماهواره‌های استارلینک تأثیر گذاشته است بهترین لپ‌تاپ‌های گیمینگ ۲۰۲۴ + مشخصات کنسول دستی ROG Ally X ایسوس کی معرفی خواهد شد؟ آیا OpenAI موتور جستجویش را در رویداد ChatGPT معرفی می‌کند؟ معرفی بازی معمایی Tiny Room Stories + لینک دانلود اندروید و IOS نمایشگاه اینوتکس ۲۰۲۴ با معرفی برگزیدگان پایان یافت اقدام نوآورانه استارتاپ مشهدی برای کمک به ناشنوایان در دریافت گواهی‌نامه رانندگی
سرخط خبرها

یک لکه خورشیدی بزرگ در حال چرخش به سمت زمین است

  • کد خبر: ۳۸۴۸۶
  • ۲۱ مرداد ۱۳۹۹ - ۲۱:۰۸
یک لکه خورشیدی بزرگ در حال چرخش به سمت زمین است
محققان دریافتند که یک لکه خورشیدی بزرگ (AR ۲۷۷۰) در حال چرخش به سمت زمین است.
به گزارش شهرآرانیوز، این لکه خورشیدی طی روز‌های آتی بزرگتر می‌شود و به سمت زمین می‌چرخد.

این لکه خورشیدی "AR ۲۷۷۰" نامگذاری شده و یک هسته تاریک اولیه دارد که به اندازه عرض مریخ و تعدادی از لکه‌هایی است که به اندازه دهانه‌هایی هستند که در سطح خورشید وجود دارند.

"AR ۲۷۷۰" از اعضای "چرخه خورشیدی ۲۵" (دوره ۱۱ ساله‌ای از فعالیت الکترومغناطیسی) است که همراه با شعله‌های خورشیدی جزئی مشاهده شده و به احتمال زیاد از دسامبر سال ۲۰۱۹ میلادی آغاز شده است.

گرچه هنوز زمان مانده که "AR ۲۷۷۰" شعله‌های خورشیدی کشنده تولید کند، ولی متخصصان رصد دقیقی انجام می‌دهند تا برای چنین اتفاقی آماده باشند.
 
یک لکه خورشیدی بزرگ در حال چرخش به سمت زمین است
 
 
همچنین شعله‌های خورشیدی می‌توانند ارتباطات رادیویی، جی‌پی‌اس و شبکه‌های برق را تحت تاثیر بگذارد.

این لکه خورشیدی جدید توسط یک ستاره‌شناس آماتور به نام "مارتین وایز" (Martin Wise) رصد شده است.

وی گفت: رصد این لکه خورشیدی برای تلسکوپ خورشیدی من کار آسانی بود.

گفته شده که "AR ۲۷۷۰" تعدادی شراره خورشیدی ساطع کرده است که شدت کمی دارند.

ولی با توجه به رشد این لکه خورشیدی و افزایش فعالیت‌های آن طی روز‌های آتی، امکان دارد که شراره‌های خورشیدی شدیدتری را ایجاد کند.
 
 
یک لکه خورشیدی بزرگ در حال چرخش به سمت زمین است
 
 
 
منبع:ایسنا
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->