ماجرای عجیب آهنگ «تنهاترین عاشق» که به نام فریدون فروغی دست‌به‌دست می‌شود! + فیلم چرا تکرار «پایتخت ۶» پخش نمی‌شود؟ روایت پردیس پورعابدینی از سکانس ملاقات شرعی با شهاب حسینی در «گناه فرشته» + فیلم برگزاری گردهمایی کارشناسان روابط عمومی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان سراسر کشور در مشهد مقدس بازیگر فیلم سینمایی «اخراجی‌ها ۲»: روش تدریس تام‌کروز در «تاپ‌گان» متعلق به یک خلبان ایرانی است خانه انیمیشن UP در دنیای واقعی + فیلم و عکس معاون وزیر فرهنگ: سابقه ایران و عراق در حوزه فرهنگ و ارتباطات درخشان است درباره زنده یاد حسن حامد، نمایشنامه نویس و کارگردان فقید مشهدی| خاموشی در اوج درخشش کاش سریال بود! | درباره «مست عشق»، فیلم مهم حسن فتحی بازدید هیأت رسانه‌ای ایران از مؤسسه العلمین عراق + تصاویر ویژه‌برنامه «کوی محبت» در شب شهادت امام جعفر صادق (ع) + زمان پخش فیلم‌های سینمایی تلویزیون برای تعطیلات آخر هفته (۱۳، ۱۴ و ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳) + زمان پخش و خلاصه داستان تعطیلی سینما‌های مشهد به مناسبت شهادت امام‌جعفر‌صادق‌(ع) ناگفته‌های پردیس پورعابدینی درباره «فرشته» ستاره‌بازی سهم اندک ادبیات معاصر در دانشگاه مسئله ساده انگاشتن امری به غایت پیچیده | دقایقی پای درددل‌های دانشجویان رشته زبان و ادبیات فارسی صفحه نخست روزنامه‌های کشور - پنجشنبه ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ استاندار نجف در دیدار با هیات رسانه ای ایران: جمهوری اسلامی در زمینه های مختلف پیشرفت دارد | روابط عراق با ایران استراتژیک است + تصاویر گزارشی از جلسه نقد و بررسی کتاب «کارنامه فیاض: مجموعه آثار دکتر علی اکبر فیاض»
سرخط خبرها

معرفی کتاب «روح گریان من» کیم هیون هی

  • کد خبر: ۵۸۷۶۹
  • ۲۷ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۱:۳۷
معرفی کتاب «روح گریان من» کیم هیون هی
آیا هیچ‌وقت مایل بوده‌اید از شرایط عجیب کره شمالی سر دربیاورید و بفهمید زیر پوست آن دیکتاتوری ترسناک چه حوادثی در جریان است؟ بله! کتاب‌های تاریخی زیادی وجود ندارند که شما را به‌سادگی به جواب سؤالتان برسانند، اما رمان‌هایی هستند که مدعی‌اند داستان واقعی را روایت می‌کنند! یکی از این داستان‌های واقعی کتاب «روح گریان من» است،
الهام یوسفی | شهرآرانیوز - ما آدم‌هایی علاقه‌مند به تاریخ، اما کم‌حوصله هستیم. دوست داریم بدانیم در ۴ سوی جهان چه اتفاقاتی در طول تاریخ روی داده است، اما حوصله نداریم سراغ منابع برویم و اصل قصه را دریابیم. ما آدم‌های کم‌حوصله بهتر است به جای خواندن روایت‌های سخت تاریخی، از مسیر قصه به تاریخ پل بزنیم. البته که هیچ‌وقت نباید مسیر قصه را به راه فهم درست تاریخ تعبیر کرد، اما این مسیر دست‌کم این امتیاز را دارد که برای برخی پرسش‌ها و ابهام‌های ما پاسخ‌هایی دم‌دستی و ساده بدهد، پاسخ‌هایی که ما را به سمت خوانش جدی‌تر تاریخ ببرد. پس حتی آدم‌های بی‌حوصله هم لازم نیست مسیر علاقه‌شان را تغییر دهند یا کنجکاوی و پرسش‌های تاریخی‌شان را نادیده بگیرند بلکه باید اندکی تغییر مسیر دهند و به جای مراجعه به کتاب‌های تاریخی، برای فهم و درک نسبی تاریخ سراغ داستان بروند. باز هم تکرار می‌کنیم که داستان‌های تاریخی منابع مناسبی برای ارجاع نیستند، چون به‌طبع با تخیل نویسنده آمیخته اند و حتی برای جذاب‌تر شدن ممکن است از بزرگ‌نمایی خالی نباشند، اما برای فهم شخصی تاریخ منابع مناسبی هستند. داستان‌ها ما را با خود به دل رویداد‌ها می‌برند و رنج و درد و فرسایش آدم‌ها را از زبان خودشان و از زاویه دید بازیگران تاریخ نشان می‌دهند.
 
بگذارید با معرفی کتاب امروز، مسئله را برایتان ساده‌تر کنم. آیا هیچ‌وقت مایل بوده‌اید از شرایط عجیب کره شمالی سر دربیاورید و بفهمید زیر پوست آن دیکتاتوری ترسناک چه حوادثی در جریان است؟ بله! کتاب‌های تاریخی زیادی وجود ندارند که شما را به‌سادگی به جواب سؤالتان برسانند، اما رمان‌هایی هستند که مدعی‌اند داستان واقعی را روایت می‌کنند! یکی از این داستان‌های واقعی کتاب «روح گریان من» است، داستان یک جاسوس زن در کره شمالی، روایتی ساده و خطی از جریان ورود او به سازمان جاسوسی کشورش و آموزش‌های سخت و طاقت‌فرسا برای آمادگی برای مأموریتی بزرگ. داستان با ترسیم فضای محاکمه کیم هیون هی، زن جاسوس کره شمالی که در کره جنوبی دستگیر شده است، آغاز می‌شود. بعد در یک برگشت داستانی، راوی شروع می‌کند به بیان سرنوشت پرفرازونشیبی که او را به این محکمه کشانده است. «روح گریان من» داستان تأثیر‌گذاری است از دیکتاتوری مهیبی که می‌تواند آزادی کودکانش را ببلعد و به جای آن، یک مشت آموزش‌های ایدئولوژیک در مغزشان فروکند.
 
آموزش‌هایی که می‌تواند از آن‌ها آدم‌هایی خطرناک بسازد برای مأموریت‌های ضد بشری، چیزی شبیه داعش! البته همین داستان پرکشش و جذاب را هم با دیدی نقاد و پرسشگر بخوانید. همه آن را نپذیرید و برای پرسش‌های اصلی‌تان به دنبال منابع اصلی باشید، اما باور کنید هیچ کتاب تاریخی‌ای نمی‌تواند مثل این قصه به شما جزئیات را بگوید و از احساسات عمیق یک جاسوس پرده بردارد. در ضمن، این را هم در نظر بگیرید که راوی، خود، جاسوس است و ممکن است روایت قصه به قوت قصه‌هایی که تاکنون خوانده‌اید نباشد، اما آن‌قدر کشش دارد که یک‌نفس تا آخر بخوانید و نقاط ضعفش را فراموش کنید.
 
 
معرفی کتاب‌هایی در باب عشق | تقدیم به عاشقان، با احترام!
 
 
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->