چمران: شورا‌های شهر و روستا، انعکاس خواست و سلیقه مردم هستند رئیس دیوان عالی کشور: سبقت در خدمت باید فرهنگ غالب در نظام شورایی کشور باشد آموزش ایمنی و مواجهه با حریق برای ۱۲۴ هزار شهروند مشهدی گپ و گفت با میراث دار سنت پرورش اسب یورقه در مهدی آباد| ما که هرچه بردیم، با رفقا خوردیم   شهروند خبرنگار | درخواست به‌سازی پیاده‌رو «ابرار ۱۰» در مشهد + پاسخ سرویس‌دهی رایگان خط‌۲ قطارشهری مشهد در روز شهادت امام‌جعفرصادق‌(ع) اعمال‌قانون ۱۸۱۸ دستگاه خودروی حادثه‌ساز در مشهد | ۶۱ دستگاه خودروی متخلف توقیف شدند (۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳) دردسر‌های بودار همسایگی با انبار‌های خانگی | دپوی ضایعات در منازل مسکونی شهرک صابر مشهد ایست‌کار‌های مشهد، الگوی کشور | بیمه کارگران ایست‌کار‌ها در اولویت باشد هوای چهار منطقه کلانشهر مشهد امروز در شرایط پاک قرار گرفت (۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳) احداث ۱۴ بوستان بزرگ در شهر مشهد | پروژه‌های زودبازده‌ برای محرومیت‌زدایی از حاشیه شهر ترافیک سنگین در بولوار ملک‌آباد و وکیل‌آباد مشهد (۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳) حاجی بگلو: رویکرد و نگاه شورای ششم، تحقق عدالت‌محوری در مشهد است سردار رادان در مشهد: قسم به خون شهدا که حافظ سنگر حجاب هستیم| توطئه عریانی و برهنگی، برنامه نفوذ دشمن برای براندازی است مشهدالرضا(ع)، هم‌صدا با طنین حجاب و غیرت | اجتماع باشکوه حمایت از «طرح نور فراجا» برگزار شد + فیلم بلاتکلیفی ۴۵۰‌هزار هکتار از اراضی ملی خراسان رضوی شهروند خبرنگار | درخواست ترمیم آسفالت در بلوار شهید آوینی مشهد + پاسخ شهردار مشهد: کلان‌شهر مشهد در زمینه هوشمندسازی پیشرو است هوای هشت منطقه کلانشهر مشهد امروز پاک است (۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳)
سرخط خبرها

فیاضی: مشهدچهره، مرجعی برای آشنایی با مشهد و مشهدی‌ها است

  • کد خبر: ۷۱۸۴۶
  • ۰۳ تير ۱۴۰۰ - ۱۳:۲۷
فیاضی: مشهدچهره، مرجعی برای آشنایی با مشهد و مشهدی‌ها است
سید هادی فیاضی، مدیر مسئول روزنامه شهرآرا گفت: وب‌سایت مشهد چهره در دورنمای خود قرار است مرجعی باشد برای آشنایی با هرآنچه به مشهد مربوط می‌شود.

به گزارش شهرآرانیوز، وب‌سایت مشهدچهره در دورنمای خود قرار است مرجعی باشد برای آشنایی با هرآنچه به مشهد مربوط می‌شود.

 

این را مدیر مسئول روزنامه شهرآرا در معرفی کوتاه پایگاه اینترنتی جدید این موسسه فرهنگی می‌گوید و اضافه می‌کند: وب‌سایت مشهد چهره با تمرکز بر چهره‌ها، مکان‌ها و رویدادهای مشهد به تفکیک منطقه و محله، اطلاعات طبقه‌بندی شده و منظمی را از شهر و آدم‌هایش در اختیار مخاطب قرار می‌دهد.


سید هادی فیاضی مدیرعامل موسسه شهرآرا با اعلام خبر آغاز به کار رسمی این وبسایت در دهه کرامت می‌گوید: «مشهد چهره» قرار است چهره شهر باشد.

 

در محلات ما آدمهایی زندگی میکنند که اتفاقات خوب این شهر را رقم میزنند ولی کمتر رسانه ای به سراغ آن‌ها رفته است. ما در مشهد چهره به دنبال این افراد میرویم.

 

روایت ها و قصه های هنرمندان، ورزشکاران، نخبگان، کارآفرینان و... در مشهد چهره منتشر میشود . این چهره ها همچنین بر اساس مناطق و محله زندگی‌شان تقسیم‌بندی می شوند تا اگر کسی به دنبال چهره‌ای در حوزه مشخصی بود به راحتی بتواند فهرستی از آن‌ها را پیش روی خود ببیند.


مدیر مسئول شهرآرانیوز ادامه می‌دهد: باید بدانیم مشهد چهره فقط به معرفی آدم‌ها خلاصه نمی‌شود، این سایت نمایی کلی از چهره شهر نیز پیش روی مخاطبان می‌گذارد. کوچه‌ها، مساجد، بازارها، جاذبه‌های گردشگری، پاتوق‌ها و... هم به تفکیک هر منطقه و محله معرفی می‌شود.


همچنین رویدادهایی که در هر محله از شهر اتفاق می افتد در این پایگاه بطور کامل پوشش داده خواهد شد این را مدیر مسئول روزنامه شهرآرا می‌گوید و سپس پیشینه مشهد چهره را به ده سال پیش برمی‌گرداند: روی تقویم، خرداد ۱۴۰۰، تاریخ رسمی آغازبه‌کار سایت «مشهدچهره» است، اما این نقطه شروع راه نیست. باید پیشینه «مشهدچهره» را به ۱۰ سال پیش برگرداند.

 

شهریور ۱۳۹۰ روزنامه شهرآرا تصمیم گرفت پای مطبوعات را به کوچه‌وخیابان‌های شهر باز کند و برای مردم هر محله رسانه‌ای ویژه خودشان منتشر کند. تا خرداد ۹۱ مناطق سیزده‌گانه شهرداری ماهی یک ویژه‌نامه مخصوص به خود داشتند و از این تاریخ به بعد بازه انتشار شهرآرامحله برای هر منطقه هفتگی شد.

 

مشهد چهره در واقع ادامه همین مسیر در بستری تازه است و فرصتی مغتنم برای انتقال تجربیات ده‌ساله این نشریه محلی به بستر وب با قابلیت جست و جو است.


او سپس فهرست‌وار در معرفی اهداف مشهدچهره می‌گوید: معرفی چهره‌های سرشناس مشهد، انتقال تجربیات آدم‌ها، گردآوری تاریخ شفاهی محلات، معرفی چهره‌های کمترشناخته‌شده مشهد، معرفی کوچه‌ها و خیابان‌های شهر، معرفی خانه‌های تاریخی، معرفی جاذبه‌های گردشگری مشهد و... از جمله اهداف این پایگاه اینترنتی است.


فیاضی در پایان اضافه می‌کند: روی آوردن به نسخه‌های دیجیتال و فضای وب ضرورت دنیای امروز است و در شهری چون مشهد که با انبوه اطلاعات مختلف روبه‌رو هستیم و برخی نیز سندیت لازم را ندارد وجود یک پایگاه مرجع برای سر و سامان دادن به اطلاعات شهر یک نیاز اساسی بود که امیدواریم در مشهد چهره این مهم محقق شود.همچنین برای فعالیت مشهد چهره در شبکه های اجتماعی نیز برنامه های مفصلی داریم.

 

ورود به وبسایت مشهد چهره

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->