ساعت ۹ صبح چهارشنبه، زمان اقامه نماز رهبر معظم انقلاب بر پیکر‌های مطهر رئیس‌جمهور و شهدای خدمت (۲ خرداد ۱۴۰۳) پیام تسلیت رهبر انصارالله یمن به رهبر انقلاب درپی شهادت رئیس‌جمهور و همراهانش محل تدفين شهيدجمهور مشخص شد + عکس اعلام آمادگی نروژ برای بازداشت نتانیاهو اختلال در سخنرانی وزیر خارجه آمریکا توسط معترضان حامی فلسطین + فیلم (یکم خرداد ۱۴۰۳) آتش سوزی در نزدیکی پایگاه ارتش اسرائیل + فیلم (یکم خرداد ۱۴۰۳) تشییع پیکر شهید آیت الله رئیسی در حرم حضرت معصومه(س) بر روی دوش خادمان + فیلم حضور بی‌سابقه و میلیونی مردم قم در مراسم وداع و تشییع شهدای خدمت + فیلم مصر هر گونه هماهنگی با تل‌آویو در رفح را تکذیب کرد لاپید: کابینه نتانیاهو دچار جنون شده است محل خاکسپاری شهید امیرعبداللهیان مشخص شد حملات خمپاره‌ای نظامیان صهیونیست به بیمارستان «کمال عدوان» غزه (یکم خرداد ۱۴۰۳) باقری: تلاش‌های امیرعبداللهیان برای تحقق اهداف سیاست خارجی ماندگار است همسر بشار اسد به سرطان مبتلا شد لحظه شکار پهپاد آمریکایی «ام کیو۹ » بر فراز آسمان البیضاء + فیلم شیخ عیسی قاسم: شهادت آیت‌الله رئیسی رخدادی تلخ برای جهان اسلام است وانگ یی: چین یک دوست خوب را از دست داد بلینکن: خروج آمریکا از برجام بدترین تصمیم بود حملات بی‌امان حزب‌الله به پایگاه‌های ارتش رژیم صهیونیستی (یکم خرداد ۱۴۰۳) امضای دفتر یادبود شهدای خدمت توسط سرکنسول کشور‌های خارجی در مشهد
سرخط خبرها

جریمه توئیتر، تلگرام و فیس‌بوک در روسیه

  • کد خبر: ۷۵۱۸۳
  • ۰۱ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۲:۴۵
جریمه توئیتر، تلگرام و فیس‌بوک در روسیه
روسیه جریمه‌ای ۶ میلیون روبلی برای فیس بوک، ۵.۵ میلیون روبلی برای توئیتر و ۱۱ میلیون روبلی برای تلگرام تعیین کرده است. این جریمه به دلیل نقض قوانین مربوط به محتوای ممنوع در شبکه‌های اجتماعی اعمال شده است.

به گزارش شهرآرانیوز و به  نقل از رویترز، دادگاهی در روسیه فیس بوک و توئیتر را به دلیل حذف نکردن محتوای غیرقانونی جریمه کرد.

طی ماه‌های اخیر مقامات روسی اقداماتی برای قانونمند کردن شبکه‌های اجتماعی در این کشور انجام داده‌اند و جریمه‌هایی برای نقض قوانین محتوا در این پلتفرم‌ها وضع کرده‌اند. از سوی دیگر آنها سعی دارند شرکت‌های خارجی را وادار کنند تا دفاتری در روسیه تأسیس و اطلاعات مربوط به کاربران روس را در همین کشور ذخیره کنند.

در همین راستا دادگاه منطقه تاگانسکی اعلام کرد جریمه‌ای ۶ میلیون روبلی را (۸۱ هزار و ۳۲۰ دلار) به دلیل ۲ مورد نقض قانون و حذف نکردن محتوای ممنوع وضع کرده است.

همچنین این دادگاه جریمه‌ای ۵.۵ میلیون روبلی را به دلیل ۲ مورد نقض قانون برای توئیتر وضع کرد و به تلگرام دستور داده شد به دلیل ۳ مورد نقض قانون روسیه نیز ۱۱ میلیون روبل جریمه پرداخت کند.

فیس بوک، توئیتر و تلگرام هنوز در این باره اظهار نظری نکرده اند.

این در حالی است که کشورهای دیگر نیز از شبکه‌های اجتماعی می‌خواهند اقدامات بیشتری برای نظارت بر محتوا انجام دهند. هفته گذشته بوریس جانسون نخست وزیر انگلیس با نمایندگان پلتفرم‌های اجتماعی دیدار کرد و به آنها هشدار داد در صورت حذف نکردن محتوای نفرت پراکنی و تبعیض آمیز با جریمه‌ای تا ۱۰ درصد درآمد جهانی شان روبرو خواهند شد.

منبع: مهر

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->