طرح فروش محصولات سایپا از روز چهارشنبه (۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) آغاز می‌شود + جزئیات رئیس اتحادیه طلا و جواهر مشهد: حدود ۲۰۰ واحد صنفی طلا فروش همچنان پلمب هستند الزامات حضور موثر ایران در آینده بازار و اقتصاد افغانستان خام‌فروشی؛ سهم ایران از صادرات ۹۸ درصدی زعفران به جهان سقف هر کارت آزاد سوخت ۷ هزار لیتر است | سوخت‌گیری با کارت شخصی به ۸۰ درصد رسید حمایت مهم شاخص کل از دست رفت + نمای پایانی بورس (۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۳) مقایسه وضعیت سد‌های خراسان رضوی با سد‌های کشور، در سال آبی ۱۴۰۲ آخرین قیمت مدل‌های آیفون در بازار (۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۳) ایران بنزین یورو۵ تولید می‌کند فرماندار مشهد: تکمیل پروژه‌های انتقال آب به مشهد نیازمند تامین اعتبار کشوری است منتظر واریزی بزرگ دولت در خردادماه باشید + جزئیات قیمت طلا و سکه در بازار امروز مشهد (۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۳) مشکلات صنف طلافروشان مشهدی پیگیری شده و رفع پلمب مغازه‌ها آغاز شد (۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۳) کاهش ۴۰۰ هزار تومانی قیمت سکه تمام | حباب سکه کمتر شد (۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۳) قیمت طلا، دلار، سکه و ارز دیجیتال در بازار امروز (یکشنبه، ۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۳) قیمت محصولات سایپا و ایران‌خودرو در بازار امروز | نوسانات همچنان گریبان‌گیر بازار خودرو (۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۳) بررسی وضعیت رهن و اجاره آپارتمان در منطقه ارشاد مشهد (۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۳) پلمب ۳ واحد صنفی موبایل فروشی در مشهد افزایش ۴۰ درصدی هزینه ساخت ملک | چرا بازار مسکن در رکود هم رشد می‌کند؟ قیمت‌گذاری عجیب برای کارتن یخچال! جزئیات اصلاح قانون بیمه بیکاری چیست؟ اینفوگرافی | ۸ فراری بزرگ مالیاتی کشور را بشناسید بازگشت دوباره ثبت‌نام خودرو! کاهش هزینه‌های تولید، تنها راه نجات دامداران کاهش مصرف لبنیات در کشور | ۶۰ درصد واحد‌های تولید محصولات لبنی در خراسان رضوی غیرفعال است مهر و موم یک نمایشگاه خودرو و یک بنگاه املاک در مشهد حضور ۲۶۰ شرکت‌کننده در نمایشگاه گل و گیاه مشهد
سرخط خبرها

غلبه مشهد بر رکود در شرایط سخت اقتصادی

  • کد خبر: ۹۹۵۴
  • ۰۵ آذر ۱۳۹۸ - ۰۶:۵۰
غلبه مشهد بر رکود در شرایط سخت اقتصادی
گزارشی از نشست فرماندهان بسیج مدیریت شهری با معاون شهردار
گروه اقتصاد| نشست مشترک فرماندهان پایگاه‌های مقاومت بسیج و شورای فرماندهی حوزه مقاومت بسیج شهدای شهرداری و شورای اسلامی شهر مشهد مقدس در هفته گرامیداشت بسیج رنگ و بویی اقتصادی به خود گرفت. معاون مالی و پشتیبانی شهرداری مشهد در این جلسه از بسیجیان فعال در شهرداری خواست در جهت تحقق منویات رهبر معظم انقلاب و تحقق رشد اقتصادی دو‌رقمی مشهد در سال ۹۸ تلاش کنند.
رضا خواجه‌نائینی گفت: در سالیان اخیر، رهبر معظم انقلاب در انتخاب عناوین سال‌ها بر مسئله اقتصاد تأکید فراوان داشته‌اند. عملکرد شهرداری مشهد طی ۲ سال گذشته نمونه خوبی در عمل به منویات معظم له است و این الگو باید تداوم پیدا کند.
وی ادامه داد: در ابتدای سال ۹۶ که مسئولیت معاونت اقتصادی شهرداری به بنده پیشنهاد شد، با مسئولان سابق این حوزه مشورت کردم و اغلب من را از پذیرفتن این مسئولیت بر حذر داشتند، زیرا شرایط اقتصادی کشور و مدیریت شهرداری مناسب نبود.

رکود درآمد از پروانه ساختمان
وی ادامه داد: درآمد شهرداری از عوارض صدور پروانه ساختمان در سال‌های ۹۳ تا ۹۶ به طور متوسط بین ۱۴۰۰ تا ۱۶۰۰ میلیارد تومان بوده است. این درآمد در سال ۹۶ به ۱۷۰۰ میلیارد تومان و در سال ۹۷ به ۲۲۰۰ میلیارد تومان رسید. اکنون در سال ۹۸ نیز با اینکه هنوز بیش از ۳ ماه تا پایان سال زمان باقی است، به درآمد ۲۲۰۰ میلیارد تومانی از محل عوارض پروانه ساختمان رسیده‌ایم. این درحالی است که هیچ پروانه‌ای بدون مصوبه کمیسیون ماده ۵ صادر نشده است.
معاون مالی و پشتیبانی شهرداری مشهد با اشاره به توافق میان مدیریت شهری با استانداری درطرح مثلث اقتصادی گفت: شهردار مشهد قول داده است رشد اقتصادی مشهد در سال ۹۸ دو‌رقمی خواهد شد. این در حالی است که پیش‌بینی‌ها از رشد صفر یا منفی اقتصاد کشور در سال جاری خبر می‌دهد. وی خطاب به کارکنان بسیجی شهرداری مشهد و فرماندهان پایگاه‌های بسیج در مدیریت شهری گفت: اگر به بیانات رهبر معظم انقلاب اعتقاد دارید، باید در راستای تحقق آن کمک کنید. رشد دو‌رقمی اقتصاد شهری در سال ۹۸ و حل مشکلات مردم با تلاش شما باید انجام شود.

مردم را غافل‌گیر نکنیم
رئیس سازمان بسیج ادارات سپاه استان نیز در این جلسه ضمن گرامیداشت هفته بسیج گفت: بسیجیان همیشه در صحنه‌های مختلف حضور داشته‌اند. چشم امید جهان اسلام به ما‌ست و اگر با همدلی و بی‌منت خدمت کنیم موفق خواهیم بود.
سرهنگ سیدجواد کمالی با اشاره به اتفاقات اخیر در کشور گفت: دشمن منتظر بی‌تدبیری ماست. چندین سال پیش بنزین ۴ برابر شد، اما شاهد اعتراضاتی که اخیرا اتفاق افتاد نبودیم. چه‌بسا کمکی که دولت به عنوان بسته حمایتی معیشتی به مردم کرده است در خانواده‌هایی که صاحب خودرو نیستند بیش از هزینه‌های ناشی از افزایش قیمت بنزین باشد.
در این جلسه احکام فرماندهان پایگاه‌های بسیج ادارات در سازمان‌های مختلف شهرداری ابلاغ شد.
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->