چمران: شورا‌های شهر و روستا، انعکاس خواست و سلیقه مردم هستند رئیس دیوان عالی کشور: سبقت در خدمت باید فرهنگ غالب در نظام شورایی کشور باشد + فیلم آموزش ایمنی و مواجهه با حریق برای ۱۲۴ هزار شهروند مشهدی گپ و گفت با میراث دار سنت پرورش اسب یورقه در مهدی آباد| ما که هرچه بردیم، با رفقا خوردیم   شهروند خبرنگار | درخواست به‌سازی پیاده‌رو «ابرار ۱۰» در مشهد + پاسخ سرویس‌دهی رایگان خط‌۲ قطارشهری مشهد در روز شهادت امام‌جعفرصادق‌(ع) اعمال‌قانون ۱۸۱۸ دستگاه خودروی حادثه‌ساز در مشهد | ۶۱ دستگاه خودروی متخلف توقیف شدند (۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳) دردسر‌های بودار همسایگی با انبار‌های خانگی | دپوی ضایعات در منازل مسکونی شهرک صابر مشهد ایست‌کار‌های مشهد، الگوی کشور | بیمه کارگران ایست‌کار‌ها در اولویت باشد هوای چهار منطقه کلانشهر مشهد امروز در شرایط پاک قرار گرفت (۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳) احداث ۱۴ بوستان بزرگ در شهر مشهد | پروژه‌های زودبازده‌ برای محرومیت‌زدایی از حاشیه شهر ترافیک سنگین در بولوار ملک‌آباد و وکیل‌آباد مشهد (۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳) حاجی بگلو: رویکرد و نگاه شورای ششم، تحقق عدالت‌محوری در مشهد است سردار رادان در مشهد: قسم به خون شهدا که حافظ سنگر حجاب هستیم| توطئه عریانی و برهنگی، برنامه نفوذ دشمن برای براندازی است مشهدالرضا(ع)، هم‌صدا با طنین حجاب و غیرت | اجتماع باشکوه حمایت از «طرح نور فراجا» برگزار شد + فیلم بلاتکلیفی ۴۵۰‌هزار هکتار از اراضی ملی خراسان رضوی شهروند خبرنگار | درخواست ترمیم آسفالت در بلوار شهید آوینی مشهد + پاسخ شهردار مشهد: کلان‌شهر مشهد در زمینه هوشمندسازی پیشرو است هوای هشت منطقه کلانشهر مشهد امروز پاک است (۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳)
سرخط خبرها

تأمین حدود ۱۴۰۰ جای پارک پیرامون حرم مطهر امام رضا

  • کد خبر: ۸۲۰۶۰
  • ۰۶ مهر ۱۴۰۰ - ۱۲:۱۴
تأمین حدود ۱۴۰۰ جای پارک پیرامون حرم مطهر امام رضا
ایمان فرهمندی، رئیس کمیسیون عمران، حمل ونقل و ترافیک شورای اسلامی شهر مشهد گفت: با هدف گسترش حمل ونقل عمومی در هسته مرکزی شهر مشهد، تأمین حدود ۱۴۰۰جای پارک در محدوده اطراف حرم مطهر رضوی در دستورکار قرار دارد.

لاله سادات کوثری | شهرآرانیوز؛ رئیس کمیسیون عمران، حمل ونقل و ترافیک شورای اسلامی شهر مشهد گفت: با هدف گسترش حمل ونقل عمومی در هسته مرکزی شهر، تأمین حدود ۱۴۰۰جای پارک در محدوده اطراف حرم مطهر رضوی در دستورکار قرار دارد.

ایمان فرهمندی در گفتگو با خبرنگار ما با بیان اینکه ساخت پارکینگ می‌تواند تشویق کننده شهروندان برای استفاده بیشتر از خودرو شخصی باشد، افزود: باتوجه به این موضوع، ساخت پارکینگ اولویت نخست کمیسیون عمران و شورای شهر نیست. با این حال، در بسته تشویقی شورا برای استفاده شهروندان از ناوگان حمل ونقل همگانی در مسیر‌های منتهی به مبادی حرم مطهر، تأمین پارکینگ به تعداد محدودی مورد توجه قرار گرفته است.

وی ادامه داد: در این راستا در محدوده شهدا، مجد، پایانه امام رضا (ع) و مسیر‌های منتهی به حرم مطهر رضوی در حال تأمین پارکینگ هستیم تا رفت وآمد در هسته مرکزی شهر را با حمل ونقل عمومی گسترش دهیم.

الیت؛ یک اقدام مکمل در حمل ونقل شهریتأمین حدود ۱۴۰۰ جای پارک پیرامون حرم مطهر امام رضا

رئیس کمیسیون عمران، حمل و نقل و ترافیک شورای شهر با اشاره به رویکرد شورا درباره موضوع الیت، اجرای این پروژه را در شهر یک اقدام مکمل در حوزه حمل و نقل شهری دانست و اظهار کرد: در حوزه حمل ونقل شهری وظیفه ما ایجاد زیرساخت‌های لازم برای آسان سازی سفر‌های درون شهری شهروندان و حمل ونقل همگانی و پاک است.

فرهمندی بیان کرد: در مرحله دوم باید کار آموزش و اطلاع رسانی را دنبال کنیم تا مردم به سمت استفاده از سیستم‌های کم آسیب سوق داده شوند.

وی با اشاره به اینکه شاید بخشی از مردم به تغییر مدل سفر‌های درون شهری و استفاده از سامانه حمل ونقل عمومی تمایل نداشته باشند، افزود: برای این دسته از شهروندان به ناچار اقدامات ایجابی مکمل، مانند محدودیت‌های ترافیکی و پارک هزینه دار در حاشیه خیابان‌های اصلی تعریف می‌شود.

عضو شورای شهر اظهار کرد: وقتی ۵۰تا۸۰درصد شهروندان از حمل و نقل عمومی استفاده کنند، برای دیگر شهروندانی که از خودرو شخصی استفاده می‌کنند، باید محدودیت‌هایی اعمال شود. اینجاست که موضوع الیت، محدودیت‌های ترافیکی و هزینه گرفتن برای پارک در حاشیه خیابان معنا پیدا می‌کند.

فرهمندی اولویت قراردادن الیت در سامانه حمل و نقل شهری را اشتباه دانست و افزود: در این راستا مدیریت شهری در دوره‌های گذشته به جای اینکه به دنبال گسترش حمل ونقل همگانی باشد و ناوگان این بخش را نوسازی کند، ابتدا به سراغ اجرای طرح‌های ترافیکی رفته و پروژه‌هایی مانند دریافت هزینه برای پارک در حاشیه خیابان‌ها را اجرا کرده است. این اقدام نارضایتی عمومی ایجاد کرد و کارآمدی لازم را هم نداشت.

بازبینی اساسی در وضعیت پارکینگ‌های مکانیزه

وی درباره وضعیت پارکینگ‌های مکانیزه در مناطق پرتردد شهر نیز گفت: به هرحال به فضای پارک خودرو در شهر نیاز داریم. در این حوزه وضعیت تعدادی از پارکینگ‌های مکانیزه مانند پارکینگ باغ ملی بازبینی شده است و دیگر پارکینگ‌های مکانیزه شهر نیز در برنامه قرار دارند.

رئیس کمیسیون عمران، حمل ونقل و ترافیک شورای شهر با اشاره به تعدادی از پارکینگ‌های مکانیزه در برخی مناطق شهری که سال‌ها بدون استفاده باقی مانده اند، بیان کرد: موضوع بی استفاده بودن و کارایی نداشتن این پارکینگ‌های مکانیزه به معنی نابودی سرمایه شهر است. به همین دلیل برای این دسته از پارکینگ‌های مکانیزه موضوع بازبینی و قرارگرفتن در مکان‌های دیگر در دستورکار خواهد بود.

وی تأکید کرد: برای این پارکینگ‌ها تا زمانی که مفید هستند، کاربری پارک شهری تعریف کرده ایم، اما زمانی که بدون استفاده قرار بگیرند، به مسیر‌های دیگری منتقل می‌شوند تا از آن‌ها استفاده بهینه شود.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->