قتل دختر اصفهانی مبتلا به اوتیسم به دست مادرش مشهد، سومین قطب پیوند کبد در کشور است آرامگاه فردوسی برای ۱۰ شب میزبان بزرگداشت حکیم‌توس است دستگیری متهم به سرقت دو میلیاردی طلا در مشهد ورود یک واکسن خوراکی به برنامه واکسیناسیون کودکان تا حالا چند تا بستنی خوردین؟ رشد ۲۱ درصدی مرسولات صادره پست خراسان‌رضوی در سال ۱۴۰۲ اختلافات اعتقادی و فرهنگی بعد از ازدواج را چگونه حل کنیم؟ رشد سه‌برابری مسمومیت با قارچ وحشی؛ از خوردن قارچ در طبیعت خودداری کنید زمزمه فروش بیمارستان «مهرگان» مشهد! دود اختلاف مالکیت یک بیمارستان به چشم مردم می‌رود تجاوز ۴ مرد تبعه خارجی به یک نوجوان شانزده‌ساله در تهران ۸ گام کلیدی اقتصادی در شروع زندگی زوج‌های جوان تبِ تراپی | مشاوره رفتن بخشی از سبک زندگی است نه ظرفیتی برای پُز اجتماعی  غفلت از مشاوره آمار بالای غرق‌شدگی در استانی که دریا ندارد! | سال گذشته، خراسان‌رضوی رتبه هفتم میزان غرق‌شدگی کشور را به دست آورد آیین نامه توزیع اینترنتی دارو ابلاغ شد مواد غذایی که هرگز آنها را نباید با معده خالی بخورید با مصرف این میوه خوشمزه و آبدار جوان شوید
سرخط خبرها

شرط اصلی ثبت نام کلاس اول در مدارس، سنجش سلامت است

  • کد خبر: ۱۱۲۳۷۲
  • ۲۳ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۳:۲۸
شرط اصلی ثبت نام کلاس اول در مدارس، سنجش سلامت است
معاون آموزش ابتدایی اداره کل آموزش و پرورش استان خراسان رضوی شرط اصلی ثبت نام کلاس اول درمدارس را سنجش سلامت دانش آموزان دانست.

مهدی بی‌باک|شهرآرانیوز، آذر رشیدی در گفتگو با خبرنگار ما در باره اجرای طرح سنجش نوآموزان گفت: از آنجایی که بیش از ۹۰ درصد رشد و تکامل کودک تا سن هشت سالگی صورت می‌گیرد، اجرای طرح سنجش بر اساس قوانین فرادستی و با هدف سنجش و تعیین جایگاه نوآموزان و پیشگیری از بروز مشکلات در طول تحصیل اجرا می‌شود.
وی تصریح کرد: دلیل اجرای این طرح، شناسایی به موقع مشکلات کودک و تعیین شرایط تحصیلی او بر اساس این مشکلات است که می‎تواند به کودک در طول تحصیل بهتر کمک کند.
معاون آموزش ابتدایی اداره کل آموزش و پرورش استان خراسان رضوی، ادامه داد: همچنین این طرح به پیشگیری از بروز و تشدید بیماری ها، بهبود کیفیت آموزش و همچنین کنترل عوامل موثر بر افت تحصیلی در دانش آموزان کمک می‌کند.
به گفته رشیدی، وقتی که کودکان در بدو ورود به مدرسه مورد ارزیابی قرار می‌گیرند، کودکان دارای نیاز‌های ویژه شناسایی می‌شوند و می‌توان برای آن‌ها برنامه‌هایی متناسب با نیازهای‌شان طراحی کرد و در صورت لزوم، محیط آموزشی جداگانه‌ای برایشان در نظر گرفت.
وی ادامه داد: این طرح هم زمان با آغاز ثبت نام مدارس ابتدایی و مراکز پیش دبستانی آغاز می‌شود و برای تمامی نوآموزان شناسنامه سلامت الکترونیکی تنظیم و تهیه خواهد شد.
معاون آموزش ابتدایی اداره کل آموزش و پرورش استان خراسان رضوی افزود: والدین دانش آموزان مقطع پیش دبستانی و پایه اول ابتدایی می‌توانند برای پیش ثبت نام در طرح سنجش سلامت به مدارس محل تحصیل فرزندان خود مراجعه کرده و نسبت به دریافت نوبت اقدام کنند.
وی خاطرنشان کرد: فرآیند نوبت دهی به صورت اینترنتی و از طریق سامانه سنجش بدو ورود به دبستان و پیش دبستانی توسط مدیر مدرسه صورت انجام می‌گیرد. براین اساس در این فرایند والدین به نزدیک‌ترین پایگاه سنجش سلامت جهت تکمیل فرآیند سنجش سلامت دانش آموزان ارجاع داده می‌شوند تا معاینات پزشکی، آزمایش‌های لازم و واکسیناسیون صورت گرفته و نتایج آن در قالب غربالگری اولیه، به کادر اداری مدارس و والدین دانش آموزان اعلام شود.
رشیدی با بیان اینکه هزینه ثبت نام سنجش سلامت در سال تحصیلی ۱۴۰۱-۱۴۰۲ شصت هزار تومان در نظر گرفته شده گفت: اصل شناسنامه دانش آموز، اصل شناسنامه والدین، کارت واکسیناسیون تکمیل شده و ۱ قطعه عکس ۴ x ۳ از مدارک مورد نیاز برای سنجش دانش آموزان است.
وی با تاکید بر اینکه شرط اصلی ثبت نام کلاس اول در مدارس، سنجش سلامت است گفت: برای این کار باید به پایگاه‌های سنجش مراجعه کنند تا بینایی، شنوایی، آمادگی تحصیلی و سطح سلامت دانش آموز ارزیابی شود.
وی اضافه کرد: مراجعه نوآموزان به پایگاه‌های سنجش سلامت می‌بایست در تاریخ اعلام شده انجام شود، چرا که هرگونه مراجعه خارج از چارچوب جهت انجام غربالگری پذیرفته نمی‌شود.
همچنین رئیس اداره پیش دبستانی و دوره ابتدایی اداره کل آموزش وپرورش خراسان رضوی در نشستی با خبرنگاران، از پیش بینی سنجش ۱۴۸ هزار نوآموز در سال تحصیلی آینده با توجه به آمار موالید خبر داد و گفت: آمار پیش دبستانی‌ها نیز به این عدد اضافه خواهد شد.
جواد روحانی جمعیت دانش آموزی استان را یک میلیون و ۴۰۰ هزار نفر اعلام کرد و افزود: در خراسان رضوی حدود ۱۸ هزارو ۵۰۰ دانش آموز از خدمات آموزشی و توان بخشی استفاده می‌کنند.
او از پیش بینی ۷۵ پایگاه سنجش در استان خبر داد که از این تعداد ۲۶ پایگاه برای مشهد در نظر گرفته شده است و درباره تعرفه‌های سنجش نیز افزود: این تعرفه‌ها برای ۷۵ درصد نوآموزان تمام بها، ۱۰ درصد نیم بها و ۵ درصد رایگان است. نوآموزان در مناطق محروم از تعرفه رایگان و نیم بها و عشایر از تعرفه رایگان استفاده می‌کنند.

 

شرط اصلی ثبت نام کلاس اول در مدارس، سنجش سلامت است

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->