خادم جمهور به روایت هنرمندان مشهدی + فیلم فعالیت‌های انتخابات ریاست‌جمهوری در صداوسیما با یک حکم آغاز شد مخاطب ۶ میلیونی سینما تا پایان اردیبهشت ماه ۱۴۰۳ محمدعلی باشه آهنگر: آن شب هولناک را تا صبح نخوابیدم ابراز همدردی بیش‌از ۲۵۰ سینماگر درپی شهادت آیت‌الله رئیسی و هیئت همراه بیانیه مجمع خبرنگاران و نویسندگان برای رئیس جمهور شهید «شهرام حقیقت‌دوست» پلیس شد تسلیت مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان‌رضوی برای شهادت رئیس‌جمهور واکنش ملیکا زارعی به خبر شهادت «آیت الله رئیسی» رئیس‌جمهور + عکس ویژه برنامه «شهید جمهور» درشبکه افق + زمان پخش استوری محمد معتمدی در پی شهادت آیت الله رئیسی + عکس سید جواد هاشمی: رئیسی پذیرای انتقادات بود داریوش ارجمند: رئیسی مرد عمل بود تسلیت هنرمندان مشهدی با خلق آثار هنری درباره شهدای خدمت تبیین آیت‌الله رئیسی از چرایی ورود به عرصه انتخابات در برنامه تلویزیونی «جهان آرا» + زمان پخش نصب المان سوگواری در جشنواره کن برای «آیت الله رئیسی» + عکس دعوت از هنرمندان برای روایت مقام شهدای خدمت داوود میرباقری: امید داشتیم رئیس‌جمهور یکی از بینندگان سلمان فارسی باشد تسلیت ابراهیم تاتلیس به مردم ایران «میلاد هارونی» اولین تک آهنگ ویژه شهادت آیت الله رئیسی را منتشر کرد | خادم الرضای مردم +صوت
سرخط خبرها

فیلمی متعلق به مشهد

  • کد خبر: ۱۶۰۱۱
  • ۰۷ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۰:۱۹
فیلمی متعلق به مشهد
اکران مردمی فیلم «امیر» با حضور عوامل آن در ۲ سینمای مشهد برگزار شد.
شکیبا افخمی‌راد _ فیلم «امیر» به کارگردانی نیما اقلیما، سینماگری که فعالیت حرفه‌ای خود را از مشهد آغاز کرد، این روز‌ها روی پرده سینما‌های کشور رفته است. این فیلم که اولین‌بار ۲ سال پیش و در سی‌وششمین دوره جشنواره فیلم فجر اکران شد، اکنون بعد از ۲ سال و در آستانه شروع دوره جدید جشنواره، فرصت نمایش عمومی پیدا کرده است.
 
شنبه، ۵ بهمن، نیز این فیلم در حالی در ۲ پردیس سینمایی هویزه و ویلاژتوریست مشهد به نمایش درآمد که برخی از عوامل آن از جمله میلاد کی‌مرام، مهدی عامل هاشمی و روشنک سه‌قلعه‌گی، بازیگران فیلم، به همراه آرش و سروش حسینی، سرمایه‌گذاران «امیر»، در سالن‌های سینما حضور داشتند و همراه با مردم به تماشای «امیر» نشستند.

این فیلم مشهدی‌هاست
پیش از آغاز نمایش فیلم و در حالی که جمعیت زیادی منتظر گرفتن عکس با میلاد کی‌مرام بودند این بازیگر به همراه دیگر عوامل روی سن سالن شماره یک سینما هویزه حاضر شد و درباره حضورش در مشهد چند کلامی با تماشاگران صحبت کرد: «خیلی خوشحالم که بعد از چند سال دوباره به مشهد آمده‌ام. به نظرم مردم مشهد با‌عشق‌ترین افراد هستند.»

کی‌مرام در ادامه با اشاره به خراسانی بودن بازیگران و سرمایه‌گذاران «امیر» که او را در این اکران مردمی همراهی کردند گفت: «بی‌شک جای نیما اقلیما در این اکران خالی است. فکر می‌کنم او هم به این دلیل که مدت زیادی در این شهر زندگی کرده است یک رگ مشهدی دارد و درکل می‌توان گفت این فیلم مشهدی‌هاست.»
 
او بر مستقل بودن فیلم «امیر» تأکید کرد و گفت: «ما هیچ تبلیغی برای «امیر» نداریم و از شما ممنونیم که از آن حمایت می‌کنید. در واقع، تبلیغ ما همین استقبال شماست.»

همکاری صمیمانه عوامل گروه «امیر»
مهدی عامل هاشمی، بازیگر پیش‌کسوت تئاتر مشهد، که در این اکران حضور داشت بر اهمیت حضور تماشاگر در هنر تأکید کرد و گفت تا وقتی تماشاگر باشد، هنر و هنرمند نیز زنده است.
او که نقش پدر میلاد کی‌مرام را در «امیر» ایفا می‌کند در گفتگو با شهرآرا درباره چگونگی آشنایی‌اش با نیما اقلیما توضیح داد: «نیما اقلیما یکی از فرزندان من محسوب می‌شود. من ۴ پسر دارم و وقتی نیما برای درس خواندن به مشهد آمد، هم ردیف بچه‌های من شد و در خانه ما رفت‌وآمد زیادی داشت.»
 
به گفته عامل هاشمی، پدر هدایت، هادی و علی هاشمی، که همگی در عرصه سینما و تلویزیون فعال هستند، از آنجایی که او، فرزندانش و نیما اقلیما، همگی، در یک حرفه بودند، در بازه‌ای که کنار هم بودند به یکدیگر کمک می‌کردند تا اینکه اقلیما از آن‌ها جدا شد و برای ادامه تحصیل به تهران رفت.
 
او درباره چگونگی حضورش در فیلم «امیر» توضیح داد: «یک روز نیما با من تماس گرفت و گفت می‌خواهد فیلمی بسازد و از من خواست نقش پدر را در آن بازی کنم. آن زمان به دلیل آنکه معتقد بودم کارم رادیو و تئاتر است، نه سینما، حضور در فیلم را نپذیرفتم، اما نیما اصرار کرد و من در نهایت، در «امیر» به ایفای نقش پرداختم.»

این بازیگر ادامه داد: «زمانی که نیما فیلمنامه را برای من فرستاد، من با توجه به تئاتری بودنم نقش را طراحی کردم، اما در برداشت اول متوجه شدم نیما اقلیما آنچه را ساخته بودم نمی‌پسندد. از این رو، در همان سکانس اول به مشکل خوردیم و زمان زیادی طول کشید تا در نهایت بتوانیم به خواسته نیما برسیم. اما بعد از این سکانس مشکلی پیش نیامد و به آن پدری که اقلیما مدنظرش بود رسیدیم.»

به نظر عامل‌هاشمی در گروه فیلم «امیر» کار‌ها و روابط کمی فراتر از دوستانه پیش می‌رفته و صفا و صمیمیتی که در همه زمینه‌ها وجود داشته چشمگیر بوده است: «من از این نظر می‌گویم از دوستی کمی فراتر بود، چون تمامی عوامل احساس می‌کردیم پیوستگی دیگری غیر از رفاقت داریم. در واقع، جو حاکم بر کار به گونه‌ای بود که محیط را برای ما محرم و مقدس کرده بود.»

معرفت آقای کارگردان
روشنک سه‌قلعه‌گی، دیگر بازیگر خراسانی «امیر»، نیز در اکران مردمی این فیلم در مشهد حضور داشت. او نیز در صحبت‌های کوتاهی که با تماشاگران داشت به سابقه بیست‌وهشت‌ساله خود در تئاتر و سینما اشاره و از میلاد کی‌مرام و نیما اقلیما به‌عنوان حرفه‌ای‌ترین سینماگرانی که با آن‌ها همکاری کرده است یاد کرد.

سه‌قلعه‌گی که در این فیلم نقش مادر «میلاد کی‌مرام» را ایفا می‌کند، در حاشیه این اکران مردمی در گفت‌گو با شهرآرا نحوه حضورش در فیلم «امیر» را این‌گونه توضیح داد: «حدود ۲ سال پیش از ساخت «امیر» در یک فیلم کوتاه به نام «ریما» با نیما اقلیما همکاری کرده بودم، فیلمی که در واقع کوچک‌شده و برداشتی از همین فیلم «امیر» بود و من آنجا نیز نقش مادر را بازی کردم.
 
بعد از آنکه ساخت این فیلم کوتاه به پایان رسید و قرار شد پروژه سینمایی آن جلوی دوربین برود، در صحبت‌هایی که آقای اقلیما با عوامل فیلم داشتند، تصمیم بر این شد که باز هم من نقش مادر را بازی کنم. به این ترتیب من نیز به پروژه «امیر» پیوستم.» به گفته این بازیگر، داستان «امیر» درباره شرافت است، عنصری که این روز‌ها در جامعه کم‌رنگ شده است.

او با اشاره به خانواده چهارنفره از‌هم‌گسیخته فیلم که هیچ حسی را میان یکدیگر منتقل نمی‌کردند، درباره نزدیکی‌اش به نقش مادر گفت: «من این نقش را دوست داشتم، چون احساس می‌کردم مادری را نشان می‌دهد که با وجود تمام تلاش‌های که کرده، به بن‌بست رسیده است، اتفاقی که به نظر من برای مادر‌های زیادی در جامعه ما رخ داده است.»
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->