خادم جمهور به روایت هنرمندان مشهدی + فیلم فعالیت‌های انتخابات ریاست‌جمهوری در صداوسیما با یک حکم آغاز شد مخاطب ۶ میلیونی سینما تا پایان اردیبهشت ماه ۱۴۰۳ محمدعلی باشه آهنگر: آن شب هولناک را تا صبح نخوابیدم ابراز همدردی بیش‌از ۲۵۰ سینماگر درپی شهادت آیت‌الله رئیسی و هیئت همراه بیانیه مجمع خبرنگاران و نویسندگان برای رئیس جمهور شهید «شهرام حقیقت‌دوست» پلیس شد تسلیت مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان‌رضوی برای شهادت رئیس‌جمهور واکنش ملیکا زارعی به خبر شهادت «آیت الله رئیسی» رئیس‌جمهور + عکس ویژه برنامه «شهید جمهور» درشبکه افق + زمان پخش استوری محمد معتمدی در پی شهادت آیت الله رئیسی + عکس سید جواد هاشمی: رئیسی پذیرای انتقادات بود داریوش ارجمند: رئیسی مرد عمل بود تسلیت هنرمندان مشهدی با خلق آثار هنری درباره شهدای خدمت تبیین آیت‌الله رئیسی از چرایی ورود به عرصه انتخابات در برنامه تلویزیونی «جهان آرا» + زمان پخش نصب المان سوگواری در جشنواره کن برای «آیت الله رئیسی» + عکس دعوت از هنرمندان برای روایت مقام شهدای خدمت داوود میرباقری: امید داشتیم رئیس‌جمهور یکی از بینندگان سلمان فارسی باشد تسلیت ابراهیم تاتلیس به مردم ایران «میلاد هارونی» اولین تک آهنگ ویژه شهادت آیت الله رئیسی را منتشر کرد | خادم الرضای مردم +صوت
سرخط خبرها

از سر بنه غرور کیایی و سروری! *

  • کد خبر: ۱۷۵۷۰۵
  • ۰۲ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۳:۴۰
از سر بنه غرور کیایی و سروری! *
رشد، زمانی اتفاق می‌افتد که انسان کمالی را در بیرون می‌یابد و برای رسیدن به آن، تلاش می‌کند. اما وقتی اسیر خودبرتربینی می‌شود، چیزی در بیرونش وجود ندارد که بهتر باشد و به چشمش بیاید.

بعضی هایمان به بیماری مرموزی دچاریم. یک بیماری که خودمان هم ممکن است از آن با خبر نباشیم. بیماری که آرام آرام در وجودمان ریشه می‌گیرد و اگر به‌موقع به آن پی نبریم، ممکن است آن‌قدر قوام پیدا کند که رهایی از آن سخت شود و سلامت روابط اجتماعی ما را به خطر بیندازد. بعضی‌هایمان عادت داریم به محض رویارویی با هر کسی توی ذهنمان سبک و سنگینش کنیم و از نگاه بالا به پایین مزیت‌های خودمان را بشماریم و دیگری را سراپا تقصیر و با نواقص بسیار ببینیم.

حسی که موجب می‌شود بیشتر اوقات در یک بیماری مزمن خودبرتربینی چنان گرفتار شویم که هیچ کسی را با هیچ مزیتی از خودمان بهتر نبینیم. در چنین‌نگاهی همه افرادی که با آن‌ها معاشرت می‌کنیم دارای عیب و ایراد‌های بسیارند و درمقابل، این ما هستیم که به دور از هرگونه خطاییم. این بیماری مزمن، چونان آفتی است که به جانمان می‌افتد و فرصت رشد و تعالی را از ما سلب می‌کند.

رشد، زمانی اتفاق می‌افتد که انسان کمالی را در بیرون می‌یابد و برای رسیدن به آن، تلاش می‌کند. اما وقتی اسیر خودبرتربینی می‌شود، چیزی در بیرونش وجود ندارد که بهتر باشد و به چشمش بیاید! آدم‌هایی که با آن‌ها معاشرت می‌کند با عینک او پر از عیب‌های ریز و درشت اند، اشتباه‌های بسیار، ضعف‌های بی شمار و بدتر از همه اگر از احوالات آن‌ها با خبر شود زندگی شان سرشار از خطا‌های زیاد است، در چنین نگاهی همه آدم‌ها در چند سطح پایین‌تر از ما قرار می‌گیرند. گاهی نیز همین امانت‌های یکی دو روزه دنیا که گاه در پیراهن ثروت است و گاه در صندلی قدرت، اسباب خودبرتربینی می‌شود.

همه آن چیز‌هایی که دراین دنیا مرز میان آدم‌ها را خط کشی می‌کند! مرز میان فقیر و ثروتمند، مرز میان فرودست و بالادست و... که اگر به این بیماری مزمن گرفتار شویم، سرنوشتی رو به تباهی داریم. در مقابل، اما یکی از مصداق‌های ادبِ معاشرت، این است که نگاه از بالا به پایین را در روابط اجتماعی مان فراموش کنیم. امام‌حسین (ع) در این باره می‌فرمایند: «ادب آن است که از خانه که بیرون می‌روی، هیچ کس را دیدار نکنی، مگر اینکه او را برتر از خودت پنداری.» (موسوعه کلمات الامام الاحسین (ع)، ص ۷۵۰)

*باری گرت به گور عزیزان گذر بود/ از سر بنه غرور کیایی و سروری (سعدی)

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->