خادم جمهور به روایت هنرمندان مشهدی + فیلم فعالیت‌های انتخابات ریاست‌جمهوری در صداوسیما با یک حکم آغاز شد مخاطب ۶ میلیونی سینما تا پایان اردیبهشت ماه ۱۴۰۳ محمدعلی باشه آهنگر: آن شب هولناک را تا صبح نخوابیدم ابراز همدردی بیش‌از ۲۵۰ سینماگر درپی شهادت آیت‌الله رئیسی و هیئت همراه بیانیه مجمع خبرنگاران و نویسندگان برای رئیس جمهور شهید «شهرام حقیقت‌دوست» پلیس شد تسلیت مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان‌رضوی برای شهادت رئیس‌جمهور واکنش ملیکا زارعی به خبر شهادت «آیت الله رئیسی» رئیس‌جمهور + عکس ویژه برنامه «شهید جمهور» درشبکه افق + زمان پخش استوری محمد معتمدی در پی شهادت آیت الله رئیسی + عکس سید جواد هاشمی: رئیسی پذیرای انتقادات بود داریوش ارجمند: رئیسی مرد عمل بود تسلیت هنرمندان مشهدی با خلق آثار هنری درباره شهدای خدمت تبیین آیت‌الله رئیسی از چرایی ورود به عرصه انتخابات در برنامه تلویزیونی «جهان آرا» + زمان پخش نصب المان سوگواری در جشنواره کن برای «آیت الله رئیسی» + عکس دعوت از هنرمندان برای روایت مقام شهدای خدمت داوود میرباقری: امید داشتیم رئیس‌جمهور یکی از بینندگان سلمان فارسی باشد تسلیت ابراهیم تاتلیس به مردم ایران «میلاد هارونی» اولین تک آهنگ ویژه شهادت آیت الله رئیسی را منتشر کرد | خادم الرضای مردم +صوت
سرخط خبرها

ای فریادرس آنکه فریادرسی ندارد

  • کد خبر: ۱۷۹۸۳۱
  • ۲۸ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۳:۳۳
ای فریادرس آنکه فریادرسی ندارد
خداوند به انسانی که ایمان آورده باشد وعده حمایت و دفاع را داده است.

«پشتت باید گرم باشد» حتما بار‌ها این جمله را در معاشرت‌های روزمره و مشکلات مختلفی که ممکن است یک جایی سر و کله اش در زندگی هر کداممان پیدا شده باشد، شنیده اید! اینکه باید برای باز شدن گرهی که در کارت افتاده است، برای دادخواهی از ظلمی که دیده ای، برای رساندن صدایت به گوش کسی، برای رسیدن به آنچه که درخواست یا انتظارش را داری، باید کسی را داشته باشی که حمایتت کند! همان که این روز‌ها به آن «پارتی» یا برخی برای اینکه عنوان اجتماعی پیدا کند آن را اجتماعی بودن تلقی می‌کنند!

این موضوع نهادینه شده در بسیاری از ما اغلب اوقات یا باعث تسلیم شدن در مواقع سختی و سکوت کردن در شرایط دادخواهی در برابر ظلم می‌شود یا پناه بردن به شخصی که حمایت کند یا سفارشی مشکلمان را حل کند! زنجیره‌ای که خودمان آن را ساخته ایم و تعریف کرده ایم و حمایت می‌کنیم.

اینکه اگر کسی را نداشتیم پس در بن بست حل مشکل یا درخواستمان مستأصل می‌مانیم و اگر کسی را داشته باشیم امیدی به گره گشایی داریم. این موضوع از دو بعد اجتماعی و معنوی به باور‌های خیلی هایمان آسیب می‌زند و از آن غافلیم.

هر مشکل و درخواستی باید از مسیر اجرایی و قانونی و حقوق فردی راه و روشی برای مرتفع شدن داشته باشد و حتما نیازی نیست که کسی پشتیبان و حامی ما باشد و در رویکرد معنوی، آدمیزاد از یاد برده است که بزرگ‌ترین حامی او خداست. شیوه‌ای که خیلی از بزرگان در زندگی شان داشته اند که حتی «خواهش زیاد از دیگران را موجب از بین رفتن عزت و ابهت انسان می‌دانستند.»

خداوند به انسانی که ایمان آورده باشد وعده حمایت و دفاع را داده است. چنان که در فرازی از آیه ۳۸ سوره حج می‌فرماید: «إِنَّ اللَّهَ یُدَافِعُ عَنِ الَّذِینَ آمَنُوا...، قطعاً خداوند از کسانى که ایمان آورده اند دفاع مى کند.»

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->