سرخط خبرها

فرستادن کتاب‌های «بابانظر» و «جنگ پابرهنه» برای ترجمه و چاپ به ترکیه

  • کد خبر: ۲۵۴۴۹
  • ۱۱ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۶:۴۲
فرستادن کتاب‌های «بابانظر» و «جنگ پابرهنه» برای ترجمه و چاپ به ترکیه
دو کتاب «بابانظر» اثر مصطفی رحیمی و سید حسین بیضایی و «جنگ پابرهنه» نوشته رحیم مخدومی که از سوی انتشارات سوره مهر منتشر شده است، در دست ترجمه به زبان ترکی قرار گرفت.

به گزارش شهرآرانیوز، کتاب بابانظر روایتی است از زندگی شهید محمدحسن نظرنژاد از دوران مبارزه در سال‌های قبل از پیروزی انقلاب اسلامی تا سال‌های حضور در جبهه‌های دفاع مقدس.

این کتاب حاصل گفت‌وگوی ۳۶ساعته سیدحسین بیضایی با محمدحسن نظرنژاد در سال ۱۳۷۴ و اوایل ۱۳۷۵ است که به شکل ویدئویی ضبط شد و برای آن از قلم مصطفی رحیمی استفاده شده و همه پانوشت‌های کتاب هم از متن خاطرات و گفته‌های خود شهید نظرنژاد است.

کتاب جنگ پابرهنه نیز شامل خاطرات رحیم مخدومی از مقاطع مختلف جنگ و از جمله عملیات‌های والفجر ۸ و کربلای ۵ است. تمرکز این کتاب بر شخصیت‌های حاضر در جبهه بوده است، ضمن آنکه نگاهی هم به حوادث و رویدادهای جنگ دارد.

از ابتکارات کتاب آن است که هر خاطره با آیه‌ای از قرآن آغاز می‌شود؛ آیه‌ای به عنوان مقدمه که با خاطره هم‌بستگی معنایی داشته و به نوعی ریشه‌های جنگ پابرهنه را مشخص می‌کند.

این کتاب شامل ۲۴ خاطره با نثری روان و دل‌نشین است که سعی می‌کند تنها به دود و آتش و بوی باروت بسنده نکرده و نقبی به لایه‌های زیرین جنگ و شخصیت رزمندگان نیز بزند.

این ترجمه‌ها با حمایت آژانس ادبی پل توسط خدیجه جوادی در شهر آنکارا در دست انجام است و انتشارات ینی‌انسان در ترکیه آن را در امسال منتشر می‌کند.

زوج و خانواده درمانی کتاب شد

کتاب زوج و خانواده درمانی نوشته لیندا متکالف به زبان فارسی ترجمه و منتشر شد.

این کتاب که با رویکرد تمرین‌محور در ۵۴۰ صفحه قطع وزیری منتشر شده، دکتر محمد قمری، دکتر ایوب دبیری، دکتر مهسا کبیری و روشنک مروج به‌صورت مشترک به فارسی برگردانده و توسط انتشارات آرادمان منتشر شده است.

مترجمان در مقدمه خود بر کتاب آورده‌اند: پدیده‌ها و آسیب‌های مختلفی در جامعه امروزی وجود دارند که بنیان خانواده و استحکام ازدواج را هدف قرار می‌دهند، بنابراین نیاز به خدمات مشاوره حرفه‌ای در حوزه ازدواج و خانواده بیش از پیش احساس می‌شود. برای حرفه‌ای شدن در امر مشاوره در هر حوزه باید با دیدگاه‌ها و نظریه‌های حرفه‌ای آن حوزه آشنا بود. با این حال صرف اَشنایی نظری با نظریه‌ها کافی نیست، بلکه باید نظریه‌ها را در عمل تجربه کرد و تفاوت‌ها را شاهد بود تا به دیدگاه روشنی در خصوص فرایند مشاوره رسید. کتاب تمرین ازدواج و خانواده درمانی، کتاب کاربردی در زمینه مشاوره ازدواج و خانواده است. این کتاب علاوه بر مفروضات نظری هر نظریه فرایند درمان و دیدگاه متخصصان شاغل در این حوزه را ارائه می‌دهد.

از ویژگی‌های این کتاب، شامل کردن مصاحبه با درمانگران متخصص در حوزه هر کدام از نظریه‌ها و همچنین طرح کیس یکسان در انتهای هر فصل و پاسخ‌دهی متفاوت هر کدام از متخصصان دراین‌باره است که خواننده را با تفاوت در فرمول‌بندی کیس و فرایند مشاوره هر نظریه آشنا می‌کند.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->