جزئیات تکان‌دهنده از اردوی وحشت در استخر مرگ برنامه جدید امتحانات پایه ششم و نهم اعلام شد (یکم خرداد ۱۴۰۳) نامگذاری بیمارستان ۲۰۴ تختخوابه نیشابور به نام «سیدالشهدای خدمت» انفجار مین در ارتفاعات مرزی آذربایجان غربی یک کشته و ۲ زخمی برجای گذاشت (یکم خرداد ۱۴۰۳) زلزله قدرتمند اندونزی را لرزاند (یکم خرداد ۱۴۰۳) طرح سلامت خانواده و نظام ارجاع یکی از مهمترین اقدامات شهید آیت الله رئیسی بود کشف ۱۷ کیلوگرم زعفران قاچاق توسط مرزبانان هنگ تایباد(۱ خرداد ۱۴۰۳) قطار فوق‌العاده مشهد برای مراسم تشییع رئیس‌جمهور از مهاجرت ۱۰ هزار پزشک تا توزیع نابرابر پزشکان متخصص در کشور  برنامه جدید امتحانات نهایی دانش‌آموزان اعلام شد ممنوعیت‌های تردد ویژه مراسم تشییع پیکر رئیس جمهوری در مشهد اعلام شد تشکیل پرونده قضایی برای منتشرکنندگان مصادیق توهین‌آمیز درخصوص سانحه بالگرد حامل رئیس‌جمهور پیش‌بینی هواشناسی مشهد برای روز پنجشنبه (٣ خرداد ١۴٠٣) هم‌زمان با مراسم تشییع و تدفین رئیس‌جمهور پیش‌بینی هواشناسی مشهد و خراسان‌رضوی (سه‌شنبه، یکم خرداد ١۴٠٣) | آغاز بارش‌های پراکنده باران در استان آسیب‌هایی جدی که روغن مصرف شده به مغز می‌زند تا زنده هستید، تکلیفتان را برای اهدای‌عضو مشخص کنید دستگیری اعضای باند گروگان‌گیری اتباع خارجی در تهران
سرخط خبرها

طرز تهیه خوشمزه‌ترین دونات خانگی با طعمی بی نظیر

  • کد خبر: ۳۴۰۰۰
  • ۲۳ بهمن ۱۴۰۰ - ۰۹:۱۳
طرز تهیه خوشمزه‌ترین دونات خانگی با طعمی بی نظیر
دونات یکی از انواع شیرینی‌های خوشمزه و پر مصرف در سراسر جهان است که معمولا به عنوان میان وعده استفاده می‌شود.
به گزارش شهرآرانیوز، دونات از قدیمی‌ترین و خوشمزه‌ترین نان شیرینی‌های دنیاست که همه ذائقه‌ها آن را می‌پسندند. برای همین، خیلی فرق نمی‌کند اهل کدام شهر و کشور باشید. افزون بر این، بچه‌ها هم عاشق این نان شیرینی هستند و می‌توان از آن به عنوان یک میان وعده سالم برای آن‌ها استفاده کرد.

مناسب برای: ۷ نفر

زمان برای پخت:۱۵۰ دقیقه

موادلازم برای تهیه دونات:

شیر: یک لیوان
آرد: ۴ لیوان
تخم مرغ: ۲عدد
کره: ۷۰ گرم
خمیرمایه: یک قاشق غذاخوری
شکر: ۴ قاشق غذاخوری
نمک: نصف قاشق چای خوری
شکلات آب شده: به مقدار لازم
پودر قند: به مقدار لازم

طرز تهیه دونات خانگی

شیر را روی حرارت بگذارید تا کمی گرم شود در حدی که دمای آن دست را نسوزاند. شیر را از روی حرارت بردارید. خمیرمایه و یک قاشق غذاخوری شکر به آن اضافه کنید و کمی آن را هم بزنید. روی شیر را به مدت ١٠ دقیقه با حوله بپوشانید تا خمیر عمل بیاید.

‎داخل ظرفی تخم مرغ‌ها را بریزید و با هم زن دستی کمی هم بزنید تا از لختگی درآید. بعد، باقی مانده شکر، نمک و کره‌ای را که هم دمای محیط شده است اضافه کنید و هم بزنید.

ترکیب شیر و خمیرمایه را به مخلوط تخم مرغ، شکر، نمک و کره اضافه کنید. سپس سه چهارم آرد را روی آن الک کنید و آرد باقی مانده را کم کم به مخلوط اضافه کنید تا جایی که خمیر به دست نچسبد. روی خمیر را نایلون بکشید. بعد هم یک حوله بیندازید و بگذارید یک ساعتی در جای گرمی استراحت کند.

‎از خمیر به عمل آمده گلوله‌های کوچکی بردارید و پهن کنید و قالب بزنید. خمیر‌های آماده و قالب زده را داخل سینی چرب بچینید و روی آن را دوباره نیم ساعتی با پتو بپوشانید تا خمیر‌ها حسابی پف کند. خمیر‌های ورآمده را دانه دانه درون روغن زیاد سرخ کنید. بعد هم درون صافی بچینید و روغن اضافه آن را بگیرید.

نکته: برای تزیین روی دونات‌ها می‌توانید با پودر قند الک شده و شکلات آب شده، گاناش (کرم) تهیه کنید و روی آن بریزید.
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->