قلندرشریف: ایستگاه سلامت خط‌دو متروی مشهد در سال ۱۴۰۳ تکمیل می‌شود مجید فاطمی‌ارفع به‌عنوان مشاور شهردار مشهد مقدس منصوب شد (۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۳) افزایش ساعت خدمات‌رسانی خطوط اتوبوس‌رانی مشهد در دهه کرامت | سرویس‌دهی رایگان در روز میلاد امام‌رضا(ع) شهروند خبرنگار | درخواست رفع مشکل آسفالت محله کاظمیه مشهد + پاسخ اعمال‌قانون ۱۰۲۴ دستگاه خودروی حادثه‌ساز در مشهد | ۵۲ نفر در تصادفات رانندگی طی ۲۴ ساعت گذشته مصدوم شدند (۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۳) آمادگی تمام ظرفیت‌های شهری مشهد برای برگزاری جشن بزرگ دهه کرامت سینما «دیاموند»؛ الماس سینمایی کشور بازدید سرزده شهرآرا از مراکز تجاری قدیمی مشهد که خطر حریق و حادثه در کمین آنهاست هوای کلانشهر مشهد امروز در شرایط پاک قرار گرفت (۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۳) وقوع ۶۸ حادثه در پی وزش باد و بارش باران در مشهد(۲۰ اردیبهشت) وزش باد شدید در مشهد باعث جدا شدن ورق‌های کامپوزیت نمای یک هتل شد ۴۳ نقطه از مشهد درگیر آب گرفتگی شد | حجم بارش در مشهد به ۱۳ میلی‌متر رسید (۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۳) فرودگاه مشهد مثل دبی نشد! | بارش شدید باران خللی در پروازها ایجاد نکرد راه‌آهن مشهد: مسافران زمان‌بندی برای رسیدن به ایستگاه راه‌آهن را در نظر بگیرند (۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۳) ۱۵۰ دقیقه‌ تلاش آتش نشانان برای نجات دو جوان کارتن خواب از سیلاب کال خیام + عکس شهردار مشهد: ۶ هزار نیروی خدمات شهری مشغول فعالیت هستند (۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۳) + فیلم رفع ۴۰ مورد آب‌گرفتگی درپی بارش‌های اخیر در مشهد + فیلم (۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۳) مشهدالرضا(ع) در تدارک ویژه‌برنامه‌های دهه کرامت | اجرای بیش از ۳۰ برنامه ویژه برای دهه کرامت در مشهد + فیلم اعلام ویژه‌برنامه‌های دهه ادب و حماسه | همایش علمی «حکیم توس» در مشهد برگزار می‌شود
سرخط خبرها

ورود ۱۰۰ اتوبوس و نوسازی ۱۰۰۰ تاکسی تا پایان سال در مشهد

  • کد خبر: ۴۲۴۱۳
  • ۲۰ شهريور ۱۳۹۹ - ۰۹:۴۶
ورود ۱۰۰ اتوبوس و نوسازی ۱۰۰۰ تاکسی تا پایان سال در مشهد
معاون عمران، حمل ونقل و ترافیک شهردار مشهد گفت: تا پایان سال ۱۰۰ دستگاه مینی بوس و ۲۰ دستگاه اتوبوس نو نیز وارد ناوگان خواهیم کرد.
علیرضا ظهیری | شهرآرانیوز؛ روز گذشته شهردار مشهد به همراه جمعی از مدیران شهری و اعضای شورای اسلامی شهر به سالن چندمنظوره شهدای تاکسی رانی رفتند تا علاوه بر افتتاح این پروژه، از ۳۲۰ دستگاه تاکسی نوسازی شده هم رونمایی کنند. محمدرضا کلائی همچنین در این مراسم به صورت تصویری دستور افتتاح جایگاه سوخت مخصوص اتوبوس رانی مشهد را هم صادر کرد تا با افتتاح این ۲ پروژه، بخشی از منابع آلایندگی‌های شهر کنترل و مدیریت شود.

معاون عمران، حمل ونقل و ترافیک شهردار مشهد در حاشیه این مراسم و در جمع خبرنگاران با بیان اینکه کاهش آلایندگی‌های شهری یکی از اولویت‌های اصلی مدیریت شهری است، گفت: دراین راستا با اعتبارات و تسهیلاتی که برای نوسازی ناوگان تاکسی رانی از سال گذشته ایجاد شد و بخشی از سود این تسهیلات هم توسط شهرداری مشهد پرداخت خواهد شد ۳۲۰ دستگاه تاکسی فرسوده شهر امروز نوسازی شده است.


ورود ۱۰۰ اتوبوس و نوسازی ۱۰۰۰ تاکسی تا پایان سال

خلیل ا... کاظمی افزود: با ادامه این روند امیدواریم تا پایان سال بالغ بر ۱۰۰۰ دستگاه تاکسی نوسازی شوند.
وی با تأکید بر اینکه موارد آلاینده شهر، به ویژه در ۶ ماهه دوم سال آلاینده‌هایی مانند ذرات معلق و دی اکسید نیتروژن است که این آلاینده‌ها ناشی از سیستم حمل ونقل عمومی و شخصی است، تصریح کرد: براساس مطالعاتی که صورت گرفته، ۶۴ درصد آلاینده‌ها مربوط به خودروهاست و قسمتی از خودرو‌های شهر را هم ناوگان حمل ونقل عمومی نظیر تاکسی و اتوبوس تشکیل می‌دهد. ازاین رو نوسازی ناوگان تاکسی رانی و همچنین احداث جایگاه سوخت مخصوص سازمان اتوبوس رانی، در راستای کیفیت بخشی به وضعیت حمل ونقل عمومی مشهد و کاهش آلاینده‌های این شهر است.
وی افزود: تا پایان سال ۱۰۰ دستگاه مینی بوس و ۲۰ دستگاه اتوبوس نو نیز وارد ناوگان خواهیم کرد.


مشهد، پیشرو در حمل ونقل کشور.

اما در مراسم بهره برداری از ۳ پروژه حوزه معاونت عمران، حمل ونقل و ترافیک شهرداری مشهد، عضو کمیسیون عمران، حمل ونقل و ترافیک شورای اسلامی شهر مشهد با اشاره به افتتاحیه‌های انجام شده گفت: خوشبختانه این افتتاحیه‌ها سبب آسایش و رفاه هر چه بیشتر تاکسی رانان و اتوبوس رانان و البته مردم خواهد شد.

مجتبی بهاروند با بیان اینکه در روز‌های اول ورودم به شورای شهر با حجم سنگین گله‌های تاکسی رانان و اتوبوس رانان مواجه بودم، ادامه داد: خوشبختانه امروز و پس از گذشت ۳ سال شاهدیم که آرامش خوبی در ۲ بخش حاکم است و طرح‌های خوبی هم در این حوزه در حال اجراست.
وی افزود: باید اذعان کنیم که شهر مشهد در بسیاری از بخش‌های حمل ونقل و عمران از تمامی کلان شهر‌ها و حتی از کلان شهر تهران هم جلو زده است و امیدواریم این روند همچنان ادامه داشته باشد.


هرماه بهره برداری از ۲ یا ۳ پروژه عمرانی در شهر

بهاروند با بیان اینکه به اذعان بسیاری از افراد خارج از مجموعه شهرداری، امروز شهر مشهد تبدیل به کارگاه ساختمانی شده است، افزود: باید اعلام کنیم که تا پایان سال، هر ماه ۲ یا ۳ پروژه در حوزه‌های عمران و حمل ونقل ترافیک به بهره برداری خواهد رسید و البته این موضوع را نیز باید اذعان کرد که اقدامات این حوزه شهری بی نظیر بوده است.

اما مدیرعامل سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسی رانی شهرداری مشهد با اشاره به فعالیت مدیریت شهری در حوزه نوسازی ناوگان تاکسی رانی گفت: سال گذشته با پیگیری‌های صورت گرفته و البته براساس مصوبه شورای شهر، راه برای دریافت تسهیلات ۵۰ میلیون تومانی با سود ۱۸ درصد برای تاکسی رانان در راستای نوسازی ناوگان باز شد که براین اساس قرار است ۱۴ درصد سود این تسهیلات توسط شهرداری مشهد پرداخت شود.

احمد محبی افزود: متأسفانه بنا به دلایل مختلف، از جمله کم لطفی برخی تاکسی رانان، از این ظرفیت به خوبی استفاده نشد، اما در نهایت توانستیم تا این لحظه ۳۲۱ دستگاه تاکسی فرسوده شهر مشهد را نوسازی کنیم. این در حالی است که کلان شهری همچون تهران ۴۰۰ دستگاه تاکسی را طی این مدت نوسازی کرده است.

وی با تأکید بر اینکه نوسازی ناوگان تاکسی رانی یکی از اولویت‌های اساسی مدیریت شهری است، تصریح کرد: براساس مصوبه اخیر شورای شهر، امسال رقم تسهیلات برای نوسازی ناوگان تاکسی رانی از ۵۰ میلیون تومان به ۷۰ میلیون تومان افزایش یافته است و تاکسی رانان می‌توانند از این فرصت طلایی برای نوسازی ناوگان خود استفاده کنند؛ زیرا باتوجه به افزایش قیمت خودرو این تسهیلات ۸۰ درصد بهای خودرو را می‌تواند پوشش دهد و البته سهمیه‌ای که ما از اتحادیه تاکسی رانان کشوری گرفتیم مناسب است.
محبی در ادامه به برقی شدن ناوگان تاکسی رانی مشهد هم گریزی زد و گفت: ما در کنار بحث نوسازی در ناوگان، موضوع ورود خودرو‌های برقی و هیبریدی را هم پیگیری خواهیم کرد و خوشبختانه در این زمینه نیز تفاهم نامه‌هایی هم به امضا رسیده است.

وی افزود: در مجموع اعتبار نوسازی این تعداد از ناوگان تاکسی رانی مشهد ۲۰ میلیارد تومان بوده است که از این میزان ۱۶ میلیارد تومان تسهیلات بوده است.
همچنین مدیرعامل سازمان اتوبوس رانی شهرداری مشهد نیز در ارتباطی با این مراسم در مورد جایگاه اختصاصی سوخت این سازمان گفت: این جایگاه در مساحتی بالغ بر ۶۰۰۰ متر مربع احداث شده است و با ۵ سکو، دارای ۱۰ نازل است.

سعید حسینقلی زاده مقدم افزود: در این جایگاه در هرساعت بیش از ۵۰ تا ۶۰ خودرو ناوگان امکان سوخت گیری دارد.
وی با بیان اینکه یکی از مسائل مربوط به آلایندگی اتوبوس‌ها وجود ذرات معلق در سوخت است، ادامه داد: این ذرات معلق در روش سوخت گیری دستی حذف شدنی نخواهد بود. برهمین مبنا و با توجه به احداث این جایگاه که عملیات سوخت گیری کاملا مکانیزه در آن انجام می‌شود، ذرات معلق داخل سوخت تا حد زیادی کاهش خواهد یافت که این موضوع سبب کاهش آلودگی هوا نیز خواهد شد.

وی تأکید کرد: همچنین با این روش از هدررفت سوخت نیز تا حد شایان توجهی جلوگیری خواهد شد و علاوه بر آن سوخت گیری ناوگان را هم بهتر می‌توان مدیریت کرد.
حسینقلی زاده مقدم در پایان به اعتبارات هزینه شده برای احداث این جایگاه اشاره کرد و گفت: برای ساخت این جایگاه مبلغ ۵ میلیارد تومان هزینه شده است، اما با احتساب ارزش افزوده این پروژه، ارزش این جایگاه ۲۰ میلیارد تومان برآورد خواهد شد.
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->