شمار کشته‌شدگان بمب‌گذاری در جمهوری کنگو به ۳۵ نفر افزایش یافت کنعانی: اسرائیل در منزوی‌ترین شرایط تاریخی خود به سر می‌برد واکنش حماس به ازسرگیری حملات رژیم صهیونیستی به شمال غزه سازماندهی مجدد نیرو‌های حماس در غزه یک اسیر صهیونیست دیگر بر اثر حملات اسرائیل کشته شد بایدن این بار ترامپ را به سخره گرفت حمله موشکی و خمپاره‌ای مقاومت به نظامیان صهیونیست در «کرم ابوسالم» هشدار حماس درباره سیطره رژیم صهیونیستی بر گذرگاه رفح | فاجعه انسانی روی خواهد داد نبرد‌های سنگین در خارکیف | روسیه از کنترل ۵ روستا در مناطق مرزی خبر داد خروج شرکت انگلیسی از پروژه نیوم عربستان به دلیل نقض حقوق بشر و سرکوب قبایل بومی معاون‌اول قوه‌قضائیه: از ابداع الگو‌های نوین حقوقی در استان حمایت می‌کنیم رئیس‌کل دادگستری خراسان‌رضوی: اجرای سند تحول قوه‌قضائیه باجدیت در این استان پیگیری خواهد شد با پنج منتخب مردم مشهدوکلات در مجلس دوازدهم آشنا شوید حسنعلی اخلاقی‌امیری، نماینده مردم مشهد در مجلس شورای اسلامی، کیست؟ + بیوگرافی ماراتن انتخابات به پایان رسید | ترکیب نهایی نمایندگان مردم مشهد و کلات در مجلس شورای اسلامی مشخص شد احسان عظیمی‌راد، منتخب مردم مشهد در مجلس دوازدهم، کیست؟ اسامی کامل نمایندگان دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی رئیس قوه‌قضائیه در مشهد: خراسان‌رضوی در همه جنبه‌ها به‌ویژه قضایی باید سرآمد باشد با حضور اژه‌ای، رئیس کل دادگستری خراسان رضوی معارفه شد توصیه سخنگوی وزارت خارجه به نمایندگان پارلمان کانادا
سرخط خبرها

آمریکا دشمن شماره یک ایران است

  • کد خبر: ۸۶۵۶۷
  • ۱۳ آبان ۱۴۰۰ - ۱۰:۰۱
آمریکا دشمن شماره یک ایران است
بازخوانی گزیده بیانات رهبر معظم انقلاب به مناسبت یوم ا... ۱۳ آبان، روز ملی مبارزه با استکبار جهانی.

به گزارش شهرآرانیوز؛ ۱۳ آبان، روز ملی مبارزه با استکبار جهانی، یادآور سه حادثه و حماسه بزرگ در ایران است که همگی به نوعی با سلطه جویی مستبدان و روش برخورد ملت ایران با آن‌ها مرتبط است.

سیزدهم آبان سال ۱۳۴۳، شاه، امام خمینی (ره) را به ترکیه تبعید کرد. سیزدهم آبان سال ۱۳۵۷ نیز حدود ۶۰ نفر از دانش آموزان تهرانی در تظاهرات علیه رژیم پهلوی، مقابل دانشگاه تهران به خاک و خون کشیده شدند.

۱۳ آبان سال ۱۳۵۸، ملت ایران به توطئه‌های مستکبران به ویژه آمریکا پاسخی شایسته داد و با تسخیر لانه جاسوسی آمریکا در تهران به اهمیت روز ۱۳ آبان افزود و به تعبیر حضرت امام (ره)، انقلاب دوم را رقم زد. وقوع این سه رخداد بزرگ، نمایندگان مجلس را به نام گذاری این روز با عنوان «روز ملی مبارزه با استکبار» رهنمون شد.

روز ملی مبارزه با استکبار جهانی، یادآور سه حادثه و حماسه بزرگ در ایران است و رهبر معظم انقلاب در بیانات خود بار‌ها به دستاورد‌ها و ویژگی‌های این روز اشاره کرده اند.

آنچه در ادامه می‌آید، بخشی از بیانات حضرت امام خامنه‌ای در سالروز این روز در چند سال گذشته است.

سال ۹۰؛ پرچم آمریکا زیرپای جوانان ایرانی لگدمال شد

امام خمینی (ره) به پشتوانه اراده اسلامی و ایمانی ملت ایران که ناشی از اتکا به خداوند و ایستادگی در مسیر بود، پرچم تسلط ظالمانه و متکبرانه آمریکا را از بام ایران به پایین انداختند و این پرچم زیر پای جوانان مؤمن کشور، لگدمال شد.

سال ۹۱؛ با روش‌های موذیانه می‌خواهند اختلاف افکنی کنند

آن‌ها دنبال این اند که یک کارى پیدا کنند. یکى از کارهاى مهم آن‌ها این است که با روش هاى موذیانه و موریانه وار، بین ما اختلاف بیندازند؛ این جزو کارهاى رایج این هاست، این کار را از قدیم انجام می‌دادند. البته متبحر و کارشناس کامل این کار، انگلیسى هاى خبیثند؛ آن‌ها در زمینه ایجاد اختلاف، از همه کارشناس ترند؛ آمریکایى‌ها پیش آن‌ها شاگردى می‌کنند، از آن‌ها یاد می‌گیرند! ایجاد اختلاف از راه هاى نفوذ، مثل موش هاى دزد، مثل موریانه، وارد شدن و نفوذ کردن؛ این‌ها جزو کارهاى متعارف آن هاست. ما باید حواسمان جمع باشد. باید اختلافات به حداقل برسد.

سال ۹۴؛ آمریکا در ایران دوران پهلوی، فرعونیت می‌کرد

آمریکا در کشور ما فرعونیت می‌کرد؛ موسای زمان آمد، تخت وبخت این فرعون و دنباله رو‌های او را واژگون کرد و از بین برد؛ انقلاب این است. یک سال و دو ماه بعد از همین حادثه شهریور، یعنی در آبان ۱۳۵۸، جوانان امام بزرگوار ما، جوانان پیرو خط امام (ره)، رفتند این جاسوسخانه آمریکا را فتح کردند؛ آمریکایی‌ها را دست بسته و چشم بسته اسیر خودشان کردند؛ موسی این دفعه فرعون را این جور شکست داد.

حالا بعضی می‌گویند چرا آمریکایی‌ها با ایران بدند؟ خب علتش همین است؛ ایران یک سره در مشت آمریکا بود، در دست آمریکا بود؛ همه اجزای اصلی وجود کشور با اراده آمریکایی‌ها حرکت می‌کرد؛ امام (ره) آمد و به وسیله این مردم، آمریکا را از این مملکت بیرون کرد.

سال ۹۵؛ حرکت دانشجویان، جلوی تحرک آمریکا را در کشور گرفت

حرکت دانشجویان برای تسخیر سفارت، واکنش به همه خباثت‌ها بود که پیروزمندانه اتفاق افتاد؛ یعنی جلوی تحرک ابرقدرت زیاده خواه آمریکا را در داخل کشور گرفت. آن ابرقدرتی که عادت کرده بود ۲۵سال، ۳۰سال هرچه اراده می‌کند در ایران اتفاق بیفتد و انجام بدهد، انجام می‌دهد و ایران مال او است، متعلق به او است، دولتش، حکومتش، پادشاهش، نفتش، ذخایرش، معادنش، آینده اش، همه چیزش مال او است و حالا از دستش گرفته شده بود و درصدد تهاجم بود. دید جوان‌ها جلوی این تهاجم را گرفتند و ملت ایران ایستاد و رهبر این حرکت عظیم هم شخص امام بزرگوار بود.

سال ۹۶؛ سیلی ایران به آمریکا

حادثه لانه جاسوسی آمریکا، سیلی ایران متقابلا به آمریکا بود. یعنی انقلاب این قدرت را به ملت ایران داد که در مقابل حرکات آن ها، در مقابل حملات آن‌ها این جور سیلی بزنند و آمریکا را تحقیر کنند.

سال ۹۸؛ در ۲۸ مرداد ۱۳۳۲، آمریکا دشمنی را علنی کرد

برخی از جمله آمریکایی‌ها در تلاشند با تحریف تاریخ، آغاز خصومت آمریکا با ایران را به تسخیر لانه جاسوسی ربط دهند، اما آمریکایی‌ها از ابتدای روابط با ایران، با طرح‌های به ظاهر دوستانه، باطنا با ملت ایران دشمنی می‌کردند که این دشمنی با کودتای ۲۸ مرداد علنی شد و این مقطع آغاز خصومت علنی آمریکا با ایران است.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->