ترکیب پرسپولیس برای مسابقه با هوادار اعلام شد | بازگشت عالیشاه به ترکیب اصلی جریمه نقدی استقلال و محرومیت هاشمی‌نسب و حامدی‌فر + عکس پخش زنده بازی هوادار و پرسپولیس در لیگ برتر (۲۲ اردیبهشت ماه ۱۴۰۳) + تماشای آنلاین پخش زنده بازی مس رفسنجان و سپاهان در لیگ برتر (۲۲ اردیبهشت ماه ۱۴۰۳) + تماشای آنلاین نتیجه و ویدیو خلاصه بازی منچسترسیتی و فولام (۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۳) | یورش پپ و شاگردانش به جام قهرمانی قرارداد حجازی از طرف باشگاه استقلال به سازمان لیگ ارسال نشده است درآمد ام‌باپه در رئال مادرید چقدر است؟ مشهد، میزبان مسابقات کشوری ووشوی بزرگسالان کشور نتیجه و ویدیو خلاصه بازی یوکوهاما مارینوس و العین در فینال لیگ قهرمانان آسیا| کامبک ژاپنی نکونام لیست ورود و خروج را تکذیب کرد تجلیل از ۱۵۰ مدال‌آور خراسانی در دهه کرامت مورینیو در راه ترکیه! پخش زنده بازی تراکتور و گل‌گهر سیرجان (۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۳) + تماشای آنلاین پخش زنده بازی منچسترسیتی و فولام (۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۳) + تماشای آنلاین ۲۶۳ وب‌سایت شرط‌بندی در فوتبال شناسایی شد تیم لیگ برتری در آستانه فروش کار سخت آتیلا برای نشستن روی نیمکت استقلال گلر سابق استقلال خانه‌نشین شد بالده در لیست فروش بارسلونا
سرخط خبرها

جایزه نیم‌میلیاردی شهرداری برای جام رمضان

  • کد خبر: ۱۵۶۹۱۵
  • ۱۴ فروردين ۱۴۰۲ - ۱۱:۳۴
جایزه نیم‌میلیاردی شهرداری برای جام رمضان
شهرداری مشهد برای قدردانی از قهرمانان ۱۶ رشته ورزشی جام رمضان، برنامه‌های ویژه‌ای دارد.

فرارسیدن نوروز دومین سال از قرن جدید خورشیدی، رشته‌های مختلف ورزشی را در رده حرفه‌ای با تعطیلی روبه‌رو کرد، اما هم‌زمانی‌اش با رمضان ۱۴۴۴ و برگزاری رقابت‌های جام رمضان، به آن حلاوتی دیگر داد. برگزاری مسابقات ورزشی جام رمضان چند دهه است که رسم افطار تا سحر شهر شده است و حالا دیگر هرسال با رسیدن این ماه مبارک، ورزشکاران و ورزش‌دوستان دل‌خوش به هیاهوی این جام، خودشان را مهیای حضور می‌کنند.

حضوری که یا در قامت ورزشکار و نقش‌آفرین است یا در شمایل یک هوادار و تماشاچی چندآتشه. رقابت‌های ورزشی جام رمضان امسال با گستردگی تأمل‌برانگیزی آغاز شده و حالا در بسیاری از رشته‌ها کار به جا‌های حساس رسیده است. مسابقاتی که متولیان زیادی دارد و بخش بزرگ آن را معاونت تربیت‌بدنی شهرداری مشهد به دوش کشیده است و شمار دیگری هم به‌همت پیشکسوتان ورزشی یا علاقه‌مندان محلی برگزار می‌شود.

هیجان ورزش در نقطه اوج شهری

بزرگ‌ترین جشنواره ورزشی جام رمضان در شهر مشهد را شهرداری برنامه‌ریزی کرده و اکنون درحال برگزاری است. جشنواره‌ای که پیش‌بینی می‌شود نزدیک به ۱۰ هزار ورزشکار در آن درگیر مسابقات باشند. حسین غیاثی، معاون سلامت و تربیت‌بدنی شهرداری مشهد، دراین‌باره می‌گوید: «رقابت‌های جام رمضان امسال در شانزده رشته برای آقایان و خانم‌ها برنامه‌ریزی شده و درحال برگزاری است.» وی می‌افزاید: «نکته قابل ذکر رقابت‌های امسال آن است که برای اولین‌بار در کشور در سه رشته هندبال ساحلی، والیبال ساحلی و گلبال مسابقات جام رمضان داریم.

همچنین، برای مشارکت بیشتر و حضور گسترده جامعه ورزش در این رقابت‌ها، امسال هیچ هزینه ورودی هم از تیم‌های رشته‌های مختلف نگرفتیم و مسابقات کاملا رایگان برگزار شده است.» غیاثی تصریح می‌کند: «از اتفاقات خوب امسال حضور ۲۲۴ تیم در رشته ورزشی پرطرف‌دار فوتسال است که در فستیوال جام رمضان از دیرباز پرمخاطب‌ترین و محبوب‌ترین رشته ورزشی بوده است.» هیجان ورزش شهر درحالی به اوج رسیده که ماه مبارک رمضان رفته‌رفته به نیمه و در بسیاری از رشته‌ها بازی‌ها از دور گروهی به مرحله حذفی رسیده و بر حساسیت آن افزوده شده است.

فوتسال| جذاب، حساس، پرمخاطب

یکی از رشته‌های محبوب دوره‌های جام‌های رمضان، رشته فوتسال است. رشته‌ای که امسال هم پرمخاطب‌تر از هر سال درحال برگزاری است و ۲۲۴ تیم در هفت سالن گلسا، میثاق، شهدای تاکسی‌رانی، شهدای مدافع حرم، بهشت، یاس و سرافرازان با یکدیگر مصاف می‌کنند. ۳۲ تیم در هر سالن در هشت گروه چهارتیمی با یکدیگر رقابت می‌کنند و در پایان دور گروهی و حذفی، چهار تیم از هر سالن به دور نهایی می‌رسند.

بر اساس اعلام احمد قانع، مسئول فنی برگزاری این رقابت‌ها، ۲۸ تیم راه‌یافته به دور نهایی از هفت سالن همراه با چهار تیم که وضعیت بهتری داشتند، ۳۲ تیم دور نهایی را تشکیل می‌دهند. بعد از تعیین ۳۲ تیم نهایی، رقابت‌ها به‌صورت حذفی تا فینال پیگیری می‌شود. به‌گفته قانع، رقابت‌های دور نهایی بعد از شب‌های قدر برگزار خواهد شد. در سالن یاس، تیم‌های فولاد، آلتون، آراد و حسینی‌محراب از تیم‌های مدعی هستند.

در سالن بهشت تیم‌های خیمةالزینب، پوشاک خضرا و توانا، در سالن میثاق ملی‌پوشان کنگ، شفیق و فرهنگ، در سالن مدافعان حرم، یاران، محراب قدسیان و دیاموند و در سالن شهدای تاکسی‌رانی، گوشت صنعتی توس، وحدت چناران و توفیق از تیم‌های مدعی به حساب می‌آیند. در سالن گلسا یکی از جذاب‌ترین جدال‌ها برپاست. جایی که تیم حمید بی‌غم، سرمربی نامی فوتسال خراسان در تیم آهن‌آلات صفرزاده، با تیم‌های مدعی، چون علم و ورزش چناران، کفش ناصری و کفش شریفی برای صعود می‌جنگد.

در سالن سرافرازان هم فرش‌آرایی‌های سابق تیمی با نام پیک موفقیت را روانه مسابقات کردند و پیامی‌های قدیم هم با نام پیام توس راهی مسابقات شدند. از دیگر نکات جالب جام رمضان فوتسالی امسال حضور تیم‌هایی از شهرستان‌های چناران، ابرده، نیشابور، تایباد و کنگ در مسابقات جام رمضان مشهد است.

تب داغ فوتسال برای پیشکسوتان

علاوه بر رقابت‌های فوتسال جام رمضان شهرداری، یک دوره مسابقه فوتسال جام رمضان ویژه پیشکسوتان شهر هم در سالن کارگران قاسم‌آباد درحال برگزاری است. محسن فریمانی، پیشکسوت داوری فوتبال مشهد که برگزاری این رقابت‌ها را به‌عنوان مسئول فنی به‌عهده گرفته است، درباره این رقابت‌ها می‌گوید: «این مسابقات با حضور هشت تیم در دو گروه چهارتیمی برگزار می‌شود.» وی می‌افزاید: «در گروه اول تیم‌های پیام مشهد، پروفیل زالی، شهرداری منطقه ۸ و شهید حدادیان و در گروه دوم نیز تیم‌های مرکز وکلا، عماد سیر، مبلمان فلورا و بسیج اتوبوس‌رانی با یکدیگر جدال می‌کنند.» مسابقات این تورنمنت به مرحله دوم دور گروهی رسیده است.

والیبال و بسکتبال| طلایه‌داران بعد از فوتسال

شاید بتوان رشته‌های والیبال و بسکتبال را طلایه‌داران حضور شرکت‌کنندگان در جام رمضان ۱۴۰۲ بعد از رشته فوتسال دانست. رشته‌هایی که هم در بخش بانوان و هم آقایان با شرکت‌کنندگان قابل توجهی کارشان را آغاز کرده‌اند و به مراحل حساس نزدیک می‌شوند. در بسکتبال آقایان ۲۳ تیم در قالب پنج گروه چهارتیمی و یک گروه سه‌تیمی با هم در سالن امید و زندگی رقابت می‌کنند و دور گروهی این مسابقات تا پایان هفته به پایان می‌رسد.

در رشته والیبال آقایان هم ۳۲ تیم در قالب هشت گروه چهارتیمی در سالن مهران، سالن والیبال شهر، با هم پیکار می‌کنند. رشته والیبال بانوان بهترین وضعیت را از حیث حضور بانوان در میان رشته‌های ورزشی جام رمضان ۱۴۰۲ دارد. جایی که ۳۲ تیم در قالب هشت گروه چهارتیمی در مجموعه ورزشی صیاد شیرازی از امروز کارشان را آغاز می‌کنند. بسکتبال بانوان هم به‌میزبانی خانه بسکتبال خراسان‌رضوی، سالن سجاد برگزار می‌شود.

۲۴ تیم هم در فوتسال بانوان، جام رمضان ۱۴۰۲ را در سالن مادر و کودک برگزار می‌کنند که در پایان دهمین روز از ماه مبارک کارشان به مرحله حذفی رسیده است و رفته‌رفته بر حساسیت این رقابت‌ها اضافه می‌شود. در رشته تیروکمان هم آقایان و هم بانوان کارشان را در روز‌های ۱۷ و ۱۸ فروردین و ۳۰ و ۳۱ همین ماه در چمن مصنوعی مجموعه ورزشی سرافرازان آغاز خواهند کرد. رقابت‌های فوتبال پایه هم در زمین چمن بوستان ملت درحال برگزاری است.

اولین‌ها در بوته آزمایش

والیبال ساحلی، هندبال ساحلی و گلبال رشته‌های جدیدی هستند که برای اولین‌بار در ایران مسابقات جام رمضان آن‌ها برگزار می‌شود. والیبال ساحلی در دو رده سنی کمتر از نوزده سال و آزاد در محل زمین‌های ساحلی رودپارک مشهد به دور حذفی رسیده و هندبال ساحلی هم مسابقاتش هنوز شروع نشده است. از دیگر رشته‌های ورزشی این دوره از رقابت‌های جام رمضان هم که هنوز شروع نشده است، می‌توان به ووشو، بدمینتون، بوچیا، بسکتبال باویلچر، والیبال‌نشسته و تنیس‌روی‌میز اشاره کرد.

فوتبال ویژه برای مهاجران

اولین دوره رقابت‌های مینی‌فوتبال کمتر از پانزده سال مهاجران افغانستانی هم با عنوان «جام مدافعان حرم» در خلال جام رمضان ۱۴۰۲ درحال برگزاری است. به‌گفته حسین غیاثی، این رقابت‌ها با حضور یازده تیم در زمین چمن مصنوعی مجموعه ورزشی مدافعان حرم در بولوار شهید آوینی دایر است و شرکت‌کنندگان آن فقط فرزندان مهاجران افغانستانی هستند. رقابت‌هایی ویژه برای مهاجران که حال‌وهوای خاصی به شب‌های رمضانی این محله داده است.

نیم‌میلیارد جایزه برای یک جام

رقابت‌های جام رمضان امسال هرچقدر با حضور پرشور علاقه‌مندان همراه شده، همان‌قدر هم در بخش جوایز جذاب است. حسین غیاثی، معاون سلامت و تربیت‌بدنی شهرداری مشهد، درباره جوایز این دوره از رقابت‌ها می‌گوید: «بیش از نیم‌میلیارد تومان جایزه برای برندگان شانزده رشته ورزشی جام رمضان امسال در نظر گرفته شده است.» جوایزی که انگیزه‌های شرکت‌کنندگان را برای رسیدن به فینال و فتح جام، صدچندان و هیجان مسابقات را بیش از پیش کرده است.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->