مجادله برسر انتخاب رنگ مشکی در نشست هماهنگی استقلال و فولاد تفاوت بزرگ خداحافظی امباپه و طارمی با هواداران بدهی فصل پیش بازیکنان استقلال پرداخت خواهد شد گلر بارسلونا در راه لیگ عربستان اوسمار مهاجم خارجی را به علیپور ترجیح می دهد پرسپولیس همچنان منتظر نماینده بانک شهر اوسمار همچنان بلاتکلیف | پرسپولیس به دنبال سرمربی خداحافظی دراماتیک طارمی با پورتو با اشک و گل تماشایی + فیلم شهردار مشهد: حضور بیش از ۸۵۰۰ ورزشکار در سومین دوره مسابقات جام رمضان بی‌نظیر بود پیکان هم برای استقلال دردسرساز می شود سمیعی در استقلال فقط امضا می کند! چرا ترابی به تراکتور نمی رود؟ ارونوف قصد جدایی از پرسپولیس دارد استقلال به دنبال شکار نقل و انتقالاتی پرسپولیس| آلوز به کجا می‌رود؟ احتمال محرومیت ۴ بازیکن استقلال در بازی با فولاد هشدار برای بازیکنان استقلال| چهار بازیکن در خطر محرومیت ترکیب احتمالی استقلال برابر فولاد در هفته بیست و هفتم | نسخه نکو برای بازگشت به صدر پخش زنده بازی منچستریونایتد و آرسنال در لیگ انگلیس (۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۳) + تماشای آنلاین استقلال و پرسپولیس در بین تیم‌های برتر آسیا + جدول
سرخط خبرها

پایان عالی والیبال ساحلی شهرداری

  • کد خبر: ۱۵۸۱۳۲
  • ۲۱ فروردين ۱۴۰۲ - ۱۴:۱۱
پایان عالی والیبال ساحلی شهرداری
اولین دوره رقابت‌های والیبال ساحلی جام رمضان در شب استقبال چشمگیر مردم تمام شد.

آبشار آخر به خاک می‌نشیند و غریو شادی تیم برنده و هوادارانش به هوا می‌رود. شب رؤیایی رودپارک کامل می‌شود و در میان استقبال چشمگیر هواداران، جام رمضان والیبال ساحلی به پایان می‌رسد. رقابت‌هایی که برای نخستین‌بار در شب‌های ماه مبارک رمضان در زمین والیبال ساحلی رودپارک مشهد برگزار و درنهایت چهره تیم‌های برتر پیش از فرارسیدن شب‌های قدر مشخص شد.

مسابقات والیبال ساحلی جام رمضان در دو رده آزاد و کمتر از نوزده سال برگزار شد و در بخش آزاد، ۲۸ تیم و در رده سنی کمتر از نوزده سال، ۲۱ تیم با یکدیگر رقابت کردند. تقابل‌هایی جذاب که دست‌کم برای چند روز هیجان والیبال ساحلی و تجربه تماشای آن را به علاقه‌مندانی که سروکله‌شان به رودپارک مشهد افتاده بود، هدیه کرد.

شب، به‌کام فاتح جام

دیدار فینال میان باتجربه‌ها آغاز می‌شود. تیم‌های شهرداری ب و دانش‌وتوپ خودشان را از دل تقابل ۲۸ تیم دسته آزاد به فینال رساندند تا در شبی که رودپارک و سکو‌های زمین والیبال ساحلی مملو از تماشاگر است، با یکدیگر تقابلی جذاب داشته باشند.

تیم شهرداری ب با ترکیب سعید صفاریان و مهیار غیاثی، بازیکنان تیم لیگ‌برتری والیبال ساحلی مشهد، به میدان می‌آید و آن‌طرف برای دانش‌وتوپ پویا قصابیان و علی نجفی وارد زمین می‌شوند. روی سکوی تماشاگران خانواده‌هایی هستند که بساط چای و افطاری ساده‌شان هنوز برقرار است و حالا جذب تماشای یک رقابت ورزشی جذاب شده‌اند؛ جدالی که کمتر کسی فکر می‌کرد باتجربه‌های شهرداری ب کارشان برابر دانش‌وتوپ گره بخورد و به دست سوم بکشد.

در دست آخر هم شهرداری ب که تیمی باتجربه‌تر است، به‌سختی و با نتیجه ۱۵ بر ۱۳ به پیروزی می‌رسد تا حسرت یک فتح بزرگ در شب ماه مبارک بر دل جوانان تیم دانش‌وتوپ بماند. در دیدار رده‌بندی هم تیم شهرداری الف با ترکیب آرش سرابی و علی ذوالفقاری برابر سهراب وکیلی و علی ذاکر از تیم رایان به برتری ۲ بر ۰ رسید تا بر سکوی سوم مسابقات بایستد.

«رایان» شگفتی‌ساز و سایر تیم‌ها

رشته والیبال ساحلی در استان خراسان‌رضوی رشته‌ای نوپاست که تازه یکی‌دو سالی است توانسته است با ایجاد یک زیرساخت مناسب و احداث زمین والیبال ساحلی رودپارک، خودی نشان دهد. احداث دو زمین والیبال ساحلی استاندارد و مناسب برگزاری مسابقات در دل یکی از پارک‌های مشهد، حضور یک تیم از استان در لیگ‌برتر والیبال ساحلی و حضور گسترده در رقابت‌های رده‌های سنی مختلف کشوری در یک‌سال گذشته، همه و همه عواملی بوده که موجب رونق این رشته ورزشی در استان شده است. به‌شکلی که در رقابت‌های آزاد استانی که چندی پیش برگزار شد، شانزده تیم و حالا در همین تورنمنت جام رمضانی ۴۹ تیم حضور داشتند. آماری چشمگیر که نوید زنده‌روحیان، مسئول کمیته والیبال ساحلی هیئت والیبال خراسان‌رضوی، درباره آن این‌چنین توضیح می‌دهد

که بخش زیادی از تیم‌های شرکت‌کننده در این مسابقات والیبالیست‌ها یا والیبال‌دوستانی بودند که شاید حتی با قوانین والیبال ساحلی و شکل برگزاری آن آشنایی نداشتند و برای اولین‌بار به این مسابقات پا گذاشتند. ازجمله این تیم‌ها «رایان» بود که توانست شگفتی‌ساز باشد و تا رده‌بندی هم بالا بیاید و عنوان چهارمی را از آن خود کند. همچنین، در این دوره از مسابقات چند تیم شهرستانی از نیشابور، سبزوار، گلبهار، طرقبه، شاندیز و چناران نیز حضور داشتند که بر رونق آن اضافه می‌کرد.

کارگاه آموزشی ویژه آماتور‌ها

حضور تیم‌های آماتور ساحلی در این دوره مسابقات که بیشتر با هدف جذب علاقه‌مندان به این رشته ورزشی و استعدادیابی صورت می‌گرفت، عاملی شد تا مسئولان برگزاری به فکر برگزاری دو کارگاه آموزشی بیفتند. کارگاه‌های داوری و مربیگری که پیش از برگزاری این رقابت‌ها با تدریس علی دستجردی داور ملی والیبال ساحلی و علی عابدی سرمربی تیم لیگ‌برتری والیبال ساحلی مشهد برگزار شد.

ستاره ملی‌پوش والیبال سالنی در زمین ساحلی

از اتفاقات شب پایانی رقابت‌های والیبال ساحلی جام رمضان، حضور ستاره تیم‌ملی والیبال در محل برگزاری مسابقات و انجام دیدار دوستانه با تیم قهرمان این تورنمنت بود. علی حاجی‌پور، بازیکن مشهدی تیم والیبال لبنیات هراز آمل که ستاره جوان و آینده‌دار تیم‌ملی هم به‌حساب می‌آید و از سوی بهروز عطایی به اردوی تیم‌ملی فراخوانده شده است، در شب پایانی رقابت‌های والیبال ساحلی به رودپارک رفت و بعد از قهرمانی تیم شهرداری ب، با یکی از دوستانش تیم دونفره‌ای تشکیل داد و به‌صورت دوستانه با تیم ساحلی‌بازان قهرمان دیدار کرد. جدالی که برای تماشاگران حاضر در محل رودپارک جالب بود و در طول برگزاری هیجانی بیشتر از فینال جام رمضان را به حاضران داده بود.

چند وعده شیرین برای آینده

رقابت‌های والیبال ساحلی جام رمضان به‌همت معاونت سلامت و تربیت‌بدنی شهرداری مشهد و با برگزاری فنی هیئت والیبال استان انجام شد. در شب پایانی این مسابقات هم مسئولان ورزش شهرداری مشهد چند وعده جذاب به ساحلی‌بازان دادند که اگر محقق شود، آینده‌ای درخشان را برای این رشته ورزشی رقم خواهد زد. سیدحسین غیاثی، معاون سلامت و تربیت‌بدنی شهرداری مشهد، دراین‌باره به شهرآراورزشی می‌گوید: «اتفاقات خوبی در رشته والیبال ساحلی افتاده است و ما هم در این مدت تلاش کردیم به‌شکلی ویژه از این رشته ورزشی حمایت کنیم. ان‌شاءا... در سال ۱۴۰۲ اعتبار احداث یک مجموعه ساحلی شامل زمین والیبال ساحلی، هندبال ساحلی و فوتبال ساحلی را در منطقه ۹ دیده‌ایم. همچنین در منطقه ۴ یک زمین فوتبال ساحلی احداث خواهیم کرد.»

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->